פוליטי / מדיני

רה"מ הציג תוכנית כלכלית חדשה: נהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה

ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר האוצר ישראל כ"ץ, הציגו היום (ראשון) תוכנית כלכלית חדשה להתמודדות עם משבר הקורונה. נתניהו הציג את התוכנית ואמר כי "אנחנו מביאים היום לישראל מיליוני חיסונים במסגרת המבצע הענק, "חוזרים לחיים". בקרוב נהיה המדינה הראשונה בעולם לצאת מהקורונה ולפתוח את הכלכלה שלנו. אנחנו נפתח אותה באחריות ובזהירות במסגרת תכנית "הדרכון הירוק", מי שקיבל את החיסון או מי שהחלים מהקורונה יקבל "דרכון ירוק" לקניונים, לאירועים, לאירועי ספורט, אירועי תרבות ועוד ועוד. נציג את התכנית הזו בימים הקרובים."

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר כי "עכשיו ממש לפני היציאה מהסגר הגענו לשלב מכריע, ובשלב הזה אנחנו חייבים לעשות שני דברים: הדבר הראשון, להמשיך לתת עוד עזרה לאלו שנפגעו, והדבר השני, להזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי עידוד עסקים ועידוד הצריכה. אנחנו לא מורידים את הרגל המגז אפילו לרגע."

ראש הממשלה התייחס לתוכנית החדשה: "עד היום הבאנו הרבה תכניות סיוע לאזרחים, לעצמאיים, למובטלים, לעסקים, אבל אני חייב להגיד שאזרחים ועסקים רבים עדיין זקוקים לעזרה ועוד סיוע כלכלי, אני שומע אותם, קשוב להם, אנחנו מדברים איתם ופועלים לעזור להם כמו הערב. במקביל חייבים להזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי תמרוץ העסקים והגדלת הצמיחה. יחד עם שר האוצר אני מביא תשעה צעדים להזנקת הכלכלה בגדול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זוהי תכנית כלכלית נמרצת שתסייע לכל אזרחי ישראל," הדגיש ראש הממשלה והסביר כי:"בראש ובראשונה לעסקים קטנים ובינוניים ומבקשי העבודה. כפי שדאגנו לחיסונים לכל אזרח ואזרחית, כך נדאג לסייע כלכלית לכל מי שנפגע מהקורונה. אביא את התכנית לאישור הממשלה על כל הסיעות בתוכה, ואביא לכנסת מה שדרוש חקיקה. כמובן שיתכנו שינויים פה ושם אבל התכנית הבסיסית, אני מצפה מכולם לתמוך בה ומאמין שהרוב הגדול יתמוך בה בהתלהבות, אני בטוח שרוב השרים והח"כים יתייצבו לצד העסקים בישראל ולא ירצו לפגוע ברווחתם של אזרחי ישראל. אם התכנית לא תאושר עכשיו היא תדחה בחודשים רבים עד שתוקם הממשלה הבאה, ואנשים לא יכולים לחכות. העסקים והעצמאיים לא יכולים לחכות. לכן אנחנו ממשיכים לעבוד גם עכשיו, כפי שעבדנו באחדות מול הקורונה הבריאותית נפעל גם מול הקורונה הכלכלית, לכל האזרחים, כולם בלי יוצא מן הכלל. נכנסנו יחד לקורונה, נצא ביחד מהקורונה, מאוחדים וחזקים יותר מאי פעם."

נתניהו סיכם את דבריו והתייחס לתוכנית האמריקאית: "אני רוצה לצטט את מה שאמרה לפני שישה ימים, שרת האוצר המיועדת של ארה"ב, ג'נט גלן. היא אמרה כשהריבית בשפל היסטורי, אתה יכול ללוות הרבה כסף במחיר מאוד נמוך, כשהריבית בשפל היסטורי הדבר החכם ביותר לעשות הוא לפעול בגדול וזה בדיוק מה שהם עשו. הנשיא ביידן הראה תכנית המשך לתכנית של תקופת טראמפ שהוא מוציא 8.6% מהתל"ג האמריקאי, במונחים ישראלים זה 122 מיליארד ש"ח. לפני זה, הנשיא טראמפ במהלך הבחירות הציא יותר מזה, הרבה יותר מזה, אבל אני לא מתכוון להוציא 122 מיליארד ש"ח, הרבה פחות מזה, אבל מה שדרוש כדי להזניק את הכלכלה שלנו קדימה ואני מבקש משר האוצר שעמל הרבה להכנת התכנית, אני רוצה להראות תשעה צעדים להזנקת הכלכלה בגדול."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח