צרכנות

מהדקים לפס: מה חשוב לדעת על ציוד ההתקנות לחשמלאים?

בשיתוף עם אביטל אנרגיה חיובית

בעוד קיימים סוגים רבים ושונים של פריטי ציוד התקנות עבור חשמלאים, ובפרט מהדקים המשמשים לחלוקה של החשמל למעגלים שונים ומאפשרים מגוון דרכי חיבור, גישור, פיצול, קיצור (מלשון קצר חשמלי), בדיקה ועוד, חשוב להכיר ולשים דגש על כמה וכמה תכונות חשובות ומרכזיות של ציוד זה, תכונות אשר יקבעו את רמת האיכות והאמינות שלו. להלן כמה מאותן תכונות שחשוב להכיר ולשים אליהן לב בעת הרכישה של ציוד התקנות מקצועי לחשמלאים:

תקינה – תקינה איכותית ממגוון מעבדות מוכרות מייצרת בטחון שהמוצר עמו אנו עובדים אכן יעשה את העבודה. לשימושים ספציפיים יש לדרוש תקינה מתאימה המוכיחה כי אכן המוצר יעמוד בתנאים בהם הוא מיושם (לדוגמא – שימוש בסביבה ימית, עמידות בפני פיצוץ ועוד)

איכות החומרים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פלסטיקה – ציוד ההתקנות, ובפרט מהדקים, מיוצרים מפלסטיק הנקרא פוליאמיד (PA6.6) אשר ידוע אמנם כקשיח מאוד, אך עם זאת גמיש ולא נשבר. חומר זה סופג לחות ובכך משאיר את הסביבה יבשה, אך שומר על עמידות לאורך זמן (עמיד בטמפ' של מינוס 40 עד  100 מעלות צלזיוס). בנוסף, עומד חומר זה בסטנדרט UL94 אשר עוסק בעיכוב בעירה בדרגות 0-3 (UL-V0), כאשר 0 משמעותו כי הפלסטיק אינו בוער כלל, ובשאר הערכים החומר כבה מאליו במהירויות שונות – ככל שהדירוג גבוה יותר כך החומר דליק יותר.

מוצרים אלו נעים בין V0-V2 לכל היותר כלומר –  מדובר בחומרים מוגנים ביותר במצב של שריפה, אשר אינם תורמים להתפשטות השרפה.

מוליכים – השימוש הנפוץ ביותר בעולם החשמל הוא במוליכי נחושת, אך קיים שימוש גובר והולך גם במוליכי אלומיניום. זאת מכיוון שהאלומיניום משמש כמוליך בעל התנגדות נמוכה יחסית (לא כמו נחושת) ועלותו זולה. כשמצרפים לכך את העלייה בערך הנחושת, הסיבות לשינוי מובנות. במפגש המתכות הללו נוצרת התחמצנות (קורוזיה) אשר עלולה לכרסם במתכת, לפגום ביכולת עמידה ומסירת העומס ולייצר התחממות ואפילו שריפה בנקודת המפגש. ניתן להימנע מכך על ידי שימוש במהדקים המותאמים לשימוש במעבר זרם חשמלי בין המתכות הללו, זאת באמצעות שימוש במתכות אשר יודעות לנטרל את ההשפעה הזו, בצירוף חומרים ניטראליים ונוגדי התחמצנות.

לכן משלבים המהדקים בין מתכות כגון אבץ (הידוע בעמידותו לקורוזיה ) בנקודת החיבור ועל הברגים, נחושת אלקטרוליטית ופליז המשמשים למסירת העומס, ציפוי בדיל , ניקל, כסף או עופרת לשמירה מקסימאלית על שטחי המגע ועוד. זאת על מנת לאפשר שימוש בכל מוליך בו אנו עלולים להיתקל בשטח.

מערכת סימון – לאחר שיצרנו את כל המערכת החשמלית הרצויה (אשר מסתכמת בדרך כלל בהמון מעגלים שונים ומשונים), נוצר אתגר גדול חדש – איך נזהה את המעגלים השונים ונדע מה הולך לאן רק מלהביט על לוח החשמל?

כאן נכנסת לתמונה מערכת סימון ייעודית המאפשרת לסמן כל מהדק, גיד או כבל, רכיבים פנימיים ואף שילוט הלוח עצמו, בכדי לאפשר הגעה מהירה ביותר למעגל תקול תוך התמצאות מלאה בשטח. חשוב לבחור במערכת הנותנת מענה לכלל צרכי הסימון בלוח, אחרת ניאלץ להגדיל את כמות המערכות והמכונות שאנו מפעילים לטובת העניין ובכך גם ההוצאות יעלו בהתאם.

*** היכנסו לאתר אביטל אנרגיה חיובית המציע ציוד חשמל להתקנות חשמל ולקטלוג מהדקי חשמל המציג מגוון מהדקים ברמת איכות גבוהה, כולל מהדקים חיבור מהיר, מהדק פחית עם הגנה, מהדקים שחורים ותריס.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח