הודעות דוברותמבזקים

נתניהו: בשם רבים בעם, רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק…

בשם רבים בעם, רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו של משה (מושקו) מושקוביץ ז"ל, שהלך הלילה לעולמו בשיבה טובה כשמאחוריו שובל של עשייה מפוארת למען העם והמדינה.

מושקו נטל חלק פעיל במעבר ההיסטורי משואה לתקומה

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד הטוויטר על ידי Benjamin Netanyahu – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

מעמותת תימורה, אותה הוא ייסד, נמסר: "הוועד המנהל, ההנהלה והתלמידים אבלים על לכתו של מושקוביץ ומשתתפים בצער המשפחה. מושקו היה מעמודי התווך ומובילי העשייה בציונות הדתית ובכלל זה ממייסדי "עמותת תימורה", המפעילה מסגרות חינוך לנערים ונערות מהמגזר הדתי-ציוני, שלא מצאו עצמם במסגרות הישיבה התיכונים והתיכונים הדתיים. לפני 20 שנה, מושקו לקח עליו את האתגר והשליחות בעת שלא רבים הסכימו לעשות זאת, בשל מורכבות אוכלוסיית היעד והקהילה בה הם חיים. מושקו היה זה ש"העז" לשים על השולחן את העובדה שגם בציונות הדתית יש תופעה של נוער בסיכון ובמקום לטמון את הראש בחול חשוב לטפל בה."

עוד נמסר מעמותת תימורה: "מושקו היה זה שהקים את "יפתח" – מסגרת פנימייתית לנערים ביישוב אבנת בים המלח, שהיוותה את תחילת הדרך של עמותת תימורה. בזכות דרכו ותמיכתו העמותה מונה כיום ארבעה בתי ספר תיכוניים לאורך בקעת הירדן, ים- המלח ובית"ר עילית- שלושה בתי ספר לנערים ומסגרת אחת ייעודית לנערות. הנערים והנערות בבתי הספר גדלו בבתים דתיים אולם מסיבות שונות נשרו ממסגרות החינוך הנורמטיביות. בהיעדר כל מסגרת תומכת, חלק גדול מן הנערים והנערות מוצאים עצמם חשופים למצבי סיכון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום ספדו בעמותת תימורה: "מסגרות העמותה פועלות על פי מודל החינוך הדינאמי, מודל שהתגבש במשך יותר מעשור ומבוסס על "עבודה בתוך קשר", מסייע לנער/ה לצמוח דרך ניהול מערכות יחסים יום יומיות במסגרת טיפולית תומכת ומרחב דיאלוגי בעל יכולות הכלה המייצר חוויה מתקנת שמעצימה את תחושת המסוגלות של הנער/ה להצליח בעולם שבחוץ. מושקו היה שותף לדרך של עמותת תימורה ולאפיון החינוכי הייחודי שלה, ובכך הציל ומציל מאות נפשות של נערים ונערות שבזכות פועלו מצאו חזרה את הדרך להשתלב בקהילה ובחברה. זיכרונות רבים וטובים יש לכל אחד מאיתנו שזכה להכיר אותו במסגרת פעילות העמותה. בלב כואב על לכתו, אך מלא שימחה והוכרת הטוב על כל מה שהצליח להעניק אנו מבטיחים לשמר את חזונו. יהי זכרו ברוך".

זבולון אורלב, יו"ר הוועד המנהל של עמותת תימורה, הוסיף: "פטירתו של מנהיגנו מייסד והיו״ר של צומת עשרות שנים משה (מושקו) משקוביץ ע״ה השרה עלינו אבל כבד מאד. למושקו זכויות מרובות כרימון בבניין התורה, הארץ והעם ואין מי שידמה לו במפעלותיו המפוארים את מפת המדינה. מושקו היה ממנהיגיה הדגולים של הציונות הדתית וממניחי היסודות לדרך תורה ועבודה, תורה ומדע, תורה והתיישבות, תורה וחינוך. עליו נאמר היושר ובאמת צרופה ״חבל על דאבדין ודלא משתכחין״.

Back to top button