בריאות

סורוקה: צוות יצא עם מכשיר אקמו עבור חולה במצב קשה והעבירוהו באמבולנס לטיפול נמרץ קורונה

גבר בשנות ה-50 לחייו ללא מחלות רקע משמעותיות, סובל מפגיעה ראתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה, חובר היום (שישי) למכשיר אקמו ע״י צוות מסורוקה שהגיע לביה״ח אסותא אשדוד, והעביר אותו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה. מצבו מוסיף להיות קשה. הצוות כלל את: ד״ר אורי גלנטה וד״ר ליאור פוקס רופאים בכירים מומחים בטיפול נמרץ, מריאנה ברנובסקי, אחות טיפול נמרץ ואת אלי רייני, טכנולוג לב ריאה. לכולם ניסיון רב בחיבור למכשיר האקמו ובטיפול בחולי קורונה קשים ומונשמים.

ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה אמר: ״החולים על אקמו הם החולים הקשים ביותר מתוך קבוצת החולים הקשים מאוד המאושפזים בטיפול נמרץ קורונה. הם נמצאים במצב בו הריאות שלהם לא מתפקדות כלל וחייהם תלויים במכשיר האקמו. כל ניוד של חולה כזה הוא מורכב ומסוכן, לא כל שכן העברה בין בתי חולים. המרכז הרפואי סורוקה קולט גם מטופלים מבתי חולים אחרים, כמו במקרה זה, כחלק מהמאמץ הלאומי במיגור המגיפה ובהצלת חיים״.

מוסיף ד״ר גלנטה כי ״בזמן שאנחנו וצוותי טיפול נמרץ נוספים עושים כל שביכולתנו כדי להציל חולים, כמו במקרה מורכב זה, עדיין יש אנשים שלא מקפידים על ההנחיות, מתקהלים, ללא מסיכות. יש לזכור, שלמרות החיסונים, אנו עדיין בעיצומו של הגל השלישי ויש להמשיך ולהקפיד כדי להימנע מהדבקה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביחידה לטיפול נמרץ קורונה ובמחלקות הפנימיות קורונה בסורוקה מאושפזים כעת 39 מטופלים, מתוכם 12 מונשמים. 22 במצב קשה.

צילום: דוברות סורוקה
צילום: דוברות סורוקה
צילום: דוברות סורוקה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח