חדשות הארץ

פרופ' רוטשטיין: הצוות מחזיקים בציפורניים חלק מהחולים בחיים

400 רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואה הפגינו הבוקר (חמישי) מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה במחאה על קריסת שבעה בתי חולים ציבוריים, הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת.

מנהל בית החולים החולים הצרפתי בנצרת ד״ר נאיל אליאס, אמר: ״אנחנו דורשים שוויון בין ירושלים, נצרת, בני ברק נתניה לתל אביב וחיפה. 2 מיליון התושבים שלנו לא שווים פחות. ראש הממשלה נתניהו אתה חייב להתערב, אנחנו לא רוצים לפגוע במטופלים. פקידי האוצר מובילים אותנו לסגירה."

מנכ״ל בית החולים לניאדו נדב חן, תקף: ״כל מי שנמצא פה הגיע לפני משמרת או אחרי משמרת, בשיא משבר הקורונה. זו בושה שהגענו ליום הזה. בושה שזעקתנו לא נענתה. מציעים לנו פלסתרים, רוצים לטאטא אותנו מתחת לשטיח. אנחנו מופלים לרעה. מי צריך את המשאבים האלה יותר מאיתנו? תתביישו לכם, אתם אלה שחיים באקסלים פה בחדרים למעלה, בחימום בחדרים. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר האוצר להתערב במשבר באופן מיידי, בושה שאתם לא פה איתנו.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל שערי צדק פרופ׳ עופר מרין, ציין: ״את השיעור בבית ספר לרפואה של להוציא אנשים להפגנה כנראה פספסתי. אני חש פה בושה גדולה. שבעה בתי חולים מתחננים פה כדי לשרוד. מה ביקשנו בסך הכל? חלוקה שיוויונית של התקציב. ראש הממשלה ושר האוצר, האחריות היא עליכם.

מנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין, ביקש: ״במקום לעשות דברים מועילים ולהציל חיים, אנחנו יושבים פה באוהל מיום ראשון. תנו לנו לחזור למקום הטבעי שלנו, לבתי החולים, שהם מרכזי הקורונה של מדינת ישראל. הציוד שלנו הולך ואזל, התרופות הולכות ונגמרות, ולאט לאט אנחנו מפסיקים לעשות יותר ויותר פעולות, גם ביחידות הקורונה. הצוות מחזיקים בציפורניים חלק מהחולים בחיים. בושה גדולה למי שלא מונע את זה."

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ׳ פהד חכים, אמר: ״כולנו צריכים להיות עכשיו בבתי החולים להציל חיים. זה מראה מבייש למדינת ישראל. מבייש את הצוותים הרפואיים, לא ייתכן שיש אטימות של שר אוצר שנותן לבתי החולים להירקב. תהיה חתום על סגירת 7 בתי חולים במדינת ישראל. אי אפשר לבקש מבתי חולים לקבץ נדבות. דיי, נחנקנו כבר."

צילום: דוברות הדסה.
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח