צרכנות

משכנתאות – למה חשוב להתייעץ

למרות שלקיחת הלוואת משכנתא נפוצה מאוד, יש מי שלא מתייחסים ברצינות מספקת לנושא הייעוץ המקצועי האובייקטיבי לנושא זה. יש מי שנמנעים מלקחת ייעוץ כזה, מאחר שהוא איננו זול במיוחד. אחרים, מספקים בייעוץ שמספקים בנקים או כל גורם אחר שממנו הם לוקחים את המשכנתא. כמובן, תמיד יש מי שמסתפקים בהתייעצות עם משפחה וחברים וגם אלה שיודעים יותר טוב מכולם ולא צריכים עצה מאיש. לדעתם. אלה ארבעת הסיבות העיקריות להתייעץ והמלצה מעשית לסיכום:

להתייעץ בכדי להיות מודעים

ההחלטה על לקיחת משכנתא איננה רק עניין של החלטה עקרונית, האם כדאי לכם לקחת משכנתא או לא. אם מחליטים בחיוב (וגם החלטה זו היא עניין מורכב), יש לבחור מבין אפשרויות משנה רבות. האם אתם בטוחים, שאתם מודעים לכל מה שחשוב בנושא זה? יעוץ משכנתא אובייקטיבי, יעזור לכם לוודא זאת. כל הפרטים הטכניים שלא מוכרים לכם, הנהלים, ההתפתחויות העדכניות – יועץ מקצועי יהיה מודע לכל אלה וגם אתם, אם תסתייעו בשירותיו.

להתייעץ בכדי להבין

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עולם המשכנתאות, תחום ההלוואות והבירוקרטיה מול הבנקים, מורכבים למדי. מסביבם, יש עוד היבטי משנה, שכל אחד מהם עשוי להציג מורכבויות לא מעטות בפני עצמו. ביטוח למשל. יועץ משכנתא יסייע לכם להבין מושגים שונים במדויק ולהתעמק באפשרויות השונות שעומדות בפניכם. גם אם כבר התנסיתם בלקיחת משכנתא, יש כל מיני תחומי משנה בעולם זה שאולי חדשים לכם. למשל מחזור משכנתא או "משכנתה הפוכה".

להתייעץ בכדי להשיג את הטוב ביותר

הלוואת המשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שרובנו לוקחים לאורך החיים. היא מתבטאת בהוצאה חודשית משמעותית לאורך שנים. על רקע זה, גם שינויים קטנים יחסית, עושים הבדל גדול לאורך זמן וסכומי כסף קטנים שחוסכים (או מוציאים לחינם) מצטברים משמעותית. יועץ מקצועי, יסייע לכם לחסוך ולהשיג את המשכנתא בתנאים המתאימים לכם ביותר, כולל לגבי אופן ההחזר.

להתייעץ לקבלת חוות דעת שנייה

ייתכן שקיבלתם עצות לגבי המשכנתא, שנשמעות לכם אמינות וטובות מאוד. אולי מחבר שמנוסה בכך או יועץ בבנק. אולי התעמקתם בכך בעצמכם ביסודיות רבה ואתם בטוחים למדי באיכות ההחלטות אליהן הגעתם. בכל מקרה, טוב לקבל חוות דעת נוספת. בוודאי כאשר לא התייעצתם עדיין עם מי שהוא גם מומחה וגם אובייקטיבי. קחו בחשבון, שאם נראה לכם שאתם אובייקטיביים במיוחד, אז אולי אתם טועים במיוחד.

איך בוחרים יועץ

חשוב מאוד שיועץ המשכנתא שאיתו אתם מתייעצים יהיה יועץ אובייקטיבי ולא יועץ של הגוף ממנו לוקחים את המשכנתא. יועץ אובייקטיבי ידאג לאינטרסים שלכם בלבד. לדוגמא: יש פרטי מידע שחשוב לשתף עם היועץ, שמשפיעים על יכולתכם להחזיר את ההלוואה, אך הם גם פרטים שמשפיעים על נכונות הבנק לאשר לכם את המשכנתא. מול יועץ אובייקטיבי, לא תהססו לפרט בנידון.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח