סל מוצרים בסיסי ב- 833 ש”ח: באיזה סופר הכי זול לעשות קניות?

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה פרסמו היום (שלישי) את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות לחודש דצמבר. סל המוצרים הבסיסי גובש על ידי הלמ”ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב”סקר הוצאות משקי הבית” המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים ע”י משקי הבית.

הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

רשת מגה מרקט נכנסה לראשונה לסל ומציגה את המחיר הנמוך ביותר בסך 833 ש”ח; רשת AM:PM מופיעה לראשונה בסל ומציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 1,146 ש”ח; פערי המחירים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר עומד על 38% שהם 313 ש”ח

ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש דצמבר 2020 על 953 ש”ח, ירידה של כ-17 ש”ח בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 ש”ח.

צילום: משרד הכלכלה

ממוצע סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 18′ לחודש דצמבר 20′ – 6% שהם 56 ש”ח. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש דצמבר היא “AM:PM” – עלות הסל הנבדק בחודש דצמבר עומדת על 1,146 ש”ח.

צילום: משרד הכלכלה

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש דצמבר הינה “מגה מרקט”, אשר נכנסה לראשונה לסל. עלות הסל הנבדק בחודש דצמבר עומדת על 833 ש”ח. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש דצמבר עומד על 38% שהם 313 ש”ח. פער המחירים בין הרשת היקרה ביותר לזולה ביותר ברשתות ה”דיסקאונט” עומד על 7.5% שהם 64 ש”ח.

בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש נובמבר 20′ נרשמה ירידה של כ-2% בממוצע במחירי מוצרי הצריכה שבקטגוריית הבשר והדגים, כן נרשמה עליה ממוצעת של 2% במחירי מוצרי הצריכה שבקטגוריית המזון היבש ועליה של 1% הן בקטגורית הטואלטיקה והניקיון והן בקטגורית ירקות ופירות. לא חל שינוי במחיר בקטגוריות מוצרי חלב ולחם.

צילום: משרד הכלכלה

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר. אמר: “עצם פרסום נתוני הסל הביא לירידת מחירים בשיעור של בין 3-4 אחוז, על פי נתוני מחקר אוניברסיטת ת”א. משרד הכלכלה מחויב להמשיך ולפעול להורדת יוקר המחיה, בין השאר באמצעות הקלות ברגולציה ומכסות יבוא למוצרים בסיסיים במחירים מוזלים, זאת תוך שמירה על חוסן התעשייה הישראלית ויכולת ייצור מקומית של מוצרים בסיסיים.”

קרדיט:pixabay

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה



לחצו כאן להוספת תגובה

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה










0 0 vote
דרגו את הכתבה
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

להוספת נגן תחנות הרדיו לאתרך הדבק קוד זה


למעבר לערוץ החירום -לחצו כאן

פתיחת הנגן בחלון נפרד

אתם מוזמנים לשלוח לנו מידע חדשותי וליצור איתנו קשר בכל נושא ועניין.


* יש לציין כי אמינות הדיווח תיבדק ותפורסם באתר ע"פ שיקול דעתו של עורך אתר החדשות.
* נדגיש כי בצירוף תמונה אנו מסירים כל אחריות בגין הפרת זכויות יוצרים ואחריות זו תהיה מוטלת על השולח. שליחת תמונה ללא קרדיט צילום לא תפורסם באתר. אם אין ברצונכם לציין קרדיט אנא כתבו "ללא קרדיט".

לשליחת תמונות נוספות בוואטסאפ

תודה רבה וגלישה נעימה
צוות חדשות MivzakLive