משפטי/פלילי

מותם של 8 בני משפחת עטר בתאונת דרכים: עונשו של הנהג שהורשע יוותר על כנו

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש של 10 שנות מאסר בפועל שהוטל על לורן אנקרי, אשר הורשע בהמתה בקלות דעת של 8 בני משפחת עטר ז"ל באחת מתאונות הדרכים הקשות שאירעו במדינה בעשור האחרון. בית המשפט העליון ציין בגזר הדין, כי "מידת העונש צריכה לשקף את חומרת התוצאה הקשה -אובדן משפחה שלמה, את מותה האכזרי ואת עוצמת הפגיעה בבני המשפחה הנותרים – וכי כל תוצאה אחרת יהא בה משום פגיעה בערך חיי אדם".

הנאשם הודה והורשע בביצוע 8 עבירות הריגה (בקלות דעת). בית המשפט המחוזי בבאר שבע השית עליו עונש של 10 שנות מאסר בפועל, פיצוי למשפחת עטר בסך של 150,000 ש"ח ופסילת רישיון הנהיגה שלו ל-22 שנים.

בית המשפט העליון כאמור דחה את ערעורו של הנאשם על כל רכיבי העונש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט העליון אישר את עמדת המדינה, לפיה יש לקבוע לצורך העונש כי מדובר ב- 8 מעשים, וציין כי "בבסיס הדברים עומד עקרון ההלימה, המחייב מתן משקל הולם לכך שבתאונה הקטלנית קיפחו את חייהם שמונה בני משפחה, ובאחת – נמחתה המשפחה כולה באופן טרגי שהדעת מתקשה לסבול".

בית המשפט העליון דחה את טענתו של הנאשם כי מעשיו נושקים לעבירה של גרם מוות ברשלנות, ובהקשר זה ציין, כי טענה זו " אינה עולה בקנה אחד עם עובדות כתב האישום המתוקן, שבהן הודה, ולפיהן נהג בפזיזות בכך שנטל סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאה הקטלנית ויצא לעקיפה ביודעו שהדרך אינה פנויה במרחק מספיק להשלמתה בבטחה. מכאן, שקיומו של יסוד נפשי של קלות דעת אינו נתון במחלוקת. גם תנאי הדרך במקטע הכביש הרלוונטי והעובדה כי לא היתה כל הפרעה לראות, אינם תומכים בטענת קרבת המעשה לרשלנות".

בני משפחת עטר שנהרגו בתאונה
Back to top button