צבא וביטחון

שר הביטחון: אם אין אכיפה שוויונית – אין טעם להמשיך בסגר

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (ראשון) במפקדת "אלון" שבבסיס פיקוד העורף, ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית תא"ל ניסן דוידי, עוזר השר להתגוננות משה אדרי וראש המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא.

במהלך הביקור קיים שר הביטחון גנץ הערכת מצב בה הוצגה אסטרטגיית היציאה מהסגר. בנוסף קיבל השר גנץ עדכון על סטטוס החיסון לקורונה של המכון הביולוגי שנמצא כעת בשלב הניסויים הקליניים.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "יש ירידה בתחלואה, יש עלייה בחיסונים, אבל עדיין אסור להיות שאננים. מערכת הביטחון בהובלתי, בחצי השנה האחרונה הגדילה את יכולת קטיעת שרשראות ההדבקה פי 10, את יכולת הבדיקות היומית מהגל הראשון פי 10, התפרסה בלמעלה מ-200 רשויות מקומיות במסגרת פרויקט 'אנשי חיל'. אמרתי ואני חוזר ואומר, שצה"ל יעמיד את שירותיו וייתן פתרון בכל מקום שיצטרכו אותו- נתנו פתרון למבודדים ברשויות, לשבים מחו"ל, ובימים הקרובים נציג פתרון מבצעי למרותקי הבית שניתן יהיה להסיע אותם למוקדי החיסונים, ויש אלפים כאלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר גנץ: "במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר אם כן ואם לאו, היא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ובהתאם לביצועים. לצערי הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה. זה לא נגד אף אחד, זה למען בריאות הציבור. דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד – דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר. מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות – פשוט מסכן חיים. "

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

השר גנץ פירט: "אנחנו נבצע השבוע עבודה על היציאה מהסגר, על חזרה לאיים ירוקים, על חזרת התרבות עם הדרכון הירוק וחזרת המסחר. בכל מקרה נמשיך לעמוד על כך שמערכת החינוך תהיה הראשונה לחזור. חשוב שבזמן הזה נתחיל שיח מידי עם המורים על החזרת ימי לימוד במהלך הקיץ והחופשות הבאות, חייבים לתגמל אותם ובשביל שזה יקרה חייבים להתחיל את השיח כבר מעכשיו. חייבים לשים את החינוך וחזרת הכלכלה על המסלול, ולזכור: החיסונים אינם מטרה, הם אמצעי לחזרה נכונה ובריאה לשגרה. מה שיקבע מעל הכל זה שיתוף הפעולה של הציבור, המשמעת האישית של כל אחת ואחד מאיתנו באופן בו יהיה אפשר להתגבר על המחלה הזו בהקדם."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח