חדשות הארץ

ראש המועצה האזורית שומרון: אין כלל מקום בשום מצב להרמת יד על חיילי צה"ל

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב לפני זמן קצר (ראשון) על האירועים מוקדם יותר היום סמוך לקדומים ואמר: "לפני ואחרי הכל אדגיש: אין כלל מקום בשום מצב להרמת יד על חיילי צה"ל ומשטרת ישראל! זו עמדת ההתיישבות, רובה המוחלט ככולה. ללא מצמוצים וללא קריצות. אני מנסה בשעות האחרונות יחד עם הצוות המקצועי לברר מה ארע באירוע בכניסה לקדומים. מבדיקה ראשונית, התרחשו אמש שני אירועים חמורים, קשים ומיותרים – לכל הצדדים: באירוע החמור הראשון, עולה חשש כבד לאור העדויות (הן מאזרחים והן מחיילים), כי מפקד או מפקדים בצבא נגעו בבנות דתיות תורניות בכביש הכניסה – לעיני הוריהן. אני מבקש להדגיש שעל פי החוק שוטרות אמורות לפנות נערות בחסימת כביש תוך כדי מחאה, ולא חיילים או קצינים בגיל של ההורים שלהן.

"האירוע החמור השני," המשיך דגן, "הוא אלימות כלפי חיילי צה"ל. חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל הם האחים שלנו, הם הילדים שלנו, הם השכנים שלנו. האירוע של נגיעה בבנות תוך כדי פינוי הכביש ע"י קצין בצה"ל, אם התרחש, הוא חמור וחייב להיבדק. אולם, חובה להדגיש בצורה ברורה: כל תלונה כזו, חמורה ככל שתהיה צריכה להיות מופנית לגורמים הרלוונטיים בצה"ל או במח"ש – בשום אופן לא מרימים יד על חיילי צה"ל או שוטרי משטרת ישראל.

דגן סיכם כי "עמדת ההתיישבות ברורה: אין לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל בשום מקרה! מאז שנהרג אהוביה סנדק הרוחות סוערות. אני קורא לאחינו בכוחות הביטחון ולאחינו בהתיישבות להוריד את מפלס הלהבות. הדרישה לשנות את צורת ההפעלה של ימ"ר ש"י נכונה, המחאה לגיטימית. אולם לצד זה, כמה דברים שהתרחשו לאחרונה מוגזמים. לעיתים מ-2 הצדדים. מה שצריך להיבדק – חייב להיבדק. מה שצריך להיחקר – חייב להיחקר. כרגע המשימה שלנו היא להוריד את הלהבות. אנשים אחים אנחנו

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח