משפטי/פלילי

הפרקליטות: מנדלבליט העביר לצוות ההגנה את האישור לפתוח בחקירת נתניהו

פרקליטות המדינה העבירה הערב (חמישי) להגנה את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בבדיקות ובחקירות בעניינו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ואישוריו לחקור באזהרה את ראש הממשלה.
 
כזכור, התביעה טענה כי הדרישה בחוק יסוד: הממשלה למתן הסכמה של היועץ לחקירת ראש הממשלה יכולה להינתן גם בע"פ, במסגרת ישיבות שקיים היועץ בנושא, ובית המשפט קבע כי יש להעביר פרוטוקולי ישיבות אלה או תרשומות אחרות המלמדים על קיומה של דרישת ההסכמה הקבועה בחוק. לכן קבע בית המשפט כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים, ככל שלעמדתה הם מהווים "תרשומות פנימיות" או דיון פנימי, שאזי אין להעבירם.

בהתאם לכך הועברו להגנה ההסכמות שהיועץ המשפטי לממשלה נתן בכל אחד מהתיקים נושא כתב האישום נגד ראש הממשלה. יודגש כי מעבר לכך אישר היועץ המשפטי לממשלה עוד עשרות רבות של פעולות חקירה בשלבים השונים של הבדיקות והחקירות, אף שהחוק מצווה רק על מתן הסכמה לפתיחה בהליך.
 

תגובה אחת

  1. אין כל ספק שעורכי הדין ונתניהו אינם ששים לגלות את האמת וכנראה שנימוקיהם עמהם. במקום זה מפתחים קו של טענות פורמליסטיות שתכליתן אחת ויחידה, למשוך זמן עד המכסימום האפשרי ולקוות שבינתיים יצליח נתניהו להקים ממשלה של שוטים שתמורת אתנן פוליטי כבד מוכנים להכשיר את השרץ ולהצביע בעד ביטול התיקים הפליליים שעומדים ותלויים נגד נתניהו.

Back to top button