חדשות הארץ

שר החינוך: הלימודים בחינוך המיוחד ימשיכו להתקיים גם בימי הסגר

שר החינוך, יואב גלנט הודיע היום (חמישי), כי הלימודים במוסדות החינוך הללו יתקיימו במשך 5 ימים בשבוע, כל יום עד לשעה 14:00. המשך הלימודים הוא צו חינוכי ומוסרי שמבטיח את רצף המענים החינוכיים, הרגשיים והטיפוליים הנדרשים לתלמידים עם הצרכים המיוחדים.

לצד זאת, החליט השר, כי מסגרת יום הלימודים תקוצר כדי להקל את העומס המוטל על ציבור עובדי ההוראה של החינוך המיוחד, שעובד ללא לאות מעת שפרץ נגיף הקורונה.

במשרד מציינים, כי הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו כפוף לנהלים של שמירה הדוקה על כללי הבריאות. בעניין זה הוסיפו במשרד, כי ניתוח הנתונים של מערכת החינוך על ידי מיטב המומחים והאנליסטים מוכיח כי מערכת החינוך מרסנת הדבקה, שכן כ- 85% מנתוני התחלואה התרחשו מחוץ למערכת החינוך. כן הוכח לאורך זמן כי שיעורי התחלואה בקרב תלמידים שאינם שוהים במוסדות החינוך גבוהים מאלו של התלמידים הלומדים באותה עת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצויין, כי החלטת הממשלה החריגה במהלך הסגר גם את הלימודים של ילדים ונוער בסיכון וכן את הפנימיות. הלימודים בגנים ובכיתות א-יב יעברו למתכונת מלאה של למידה מרחוק, כאשר עובדי ההוראה ימשיכו לתת לתלמידי ישראל את המענים הלימודיים והרגשיים הנדרשים להם. מעת שפרץ הנגיף עובדי ההוראה עובדים סביב לשעון, במסירות תוך מחויבות עמוקה לתלמידי ישראל. הם ראויים לכל הערכה והוקרה והם ראויים לשכר מלא על עמלם החינוכי.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button