פוליטי / מדיני

ועידת מרצ אישרה ברוב גדול את הצעת הורוביץ ואת הרשימה לכנסת

ועידת מרצ אישרה הערב (רביעי) ברוב גורף (79%) כי יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ ימשיך בתפקידו ואת רשימת המועמדים לבחירות לכנסת ה-24. מהורוביץ נמסר: “מרצ תהיה גורם מכריע בתהליך הפוליטי אחרי הבחירות, מרצ היא המפלגה היחידה המציגה שותפות יהודית ערבית ושיוויון מגדרי ברשימתה לכנסת. שמח וגאה על שיבוצה של ג׳ידא רינוואי זועבי, מועמדת חדשה במקום הרביעי "

על פי הוראת השעה שאושרה בוועידה, רשימת מרצ לכנסת ה-24: 1. ח״כ ניצן הורוביץ 2. ח״כ תמר זנדברג 3. ח״כ יאיר גולן 4. ג׳ידא רינאווי-זועבי 5. עיסאווי פריג׳ 6. מוסי רז 7. מיכל רוזין 8. גבי לסקי 9. עלי סלאלחה

מדברי יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ בוועידה: "הבחירות הקרובות הן דרמטיות ויביאו לסיום כהונת נתניהו. מרצ תהיה גורם מכריע בתהליך הפוליטי לאחר הבחירות. אני שואף לכך שמרצ, המפלגה הכי ראויה, תיטול חלק בשלטון. יש לנו עמדות מגובשות, חזון, ואת הדרך הכלכלית-חברתית הנכונה והמתאימה ביותר למשבר שישראל נמצאת בו. מרצ תשקול את כל האפשרויות, ותפעל על פי המטרות והערכים של שיויון, חופש ושלום. ככל שנהיה חזקים יותר וגדולים יותר תהיה לנו יותר השפעה בתהליך הזה. נוכל לעמוד מול המפלגות האחרות ולקיים אתן את הדיון הקריטי הזה מתוך עמדה של כוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הורוביץ המשיך ואמר כי ״אנחנו רואים מפלגות אווירה חדשות שצצות כפטריות אחרי הגשם, ללא שום זהות רעיונית ברורה, ובסוף עלולות לשבת עם נתניהו. במקביל, אנחנו רואים אנשים שלפני רגע הכשירו את הנאשם מבלפור וישבו בממשלתו, מקפצים לאופוזיציה ומתקבלים עם שטיח אדום על ידי לפיד וחולדאי. אצלנו זה לא יקרה, עבורנו כל האנשים האלה נושאים אות קלון."

לסיכום, הורוביץ אמר: ״מרצ תמיד פרצה את הדרך, הקדימה את שאר המפלגות, והובילה תהליכים היסטוריים של שינוי. ברוח הזו מצטרפת אל מרצ ג'ידא רינאווי-זועבי, פעילה חברתית מהשורה הראשונה בחברה הערבית. הרשימה הזו היא היחידה בבחירות האלה עם שיויון מגדרי מלא, שותפות יהודית-ערבית היסטורית, ופנים חדשות.

Back to top button