חדשות הארץ

התנועה לאיכות השלטון: לאכוף את תקנות הקורונה במגזר החרדי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למ"מ המפכ"ל ניצב קובי שבתאי ולמפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד בפנייה דחופה ובדרישה לאכוף בצורה שוויונית את תקנות הקורונה על כלל האוכלוסייה, זאת בעקבות דיווחים שונים בתקשורת אודות אכיפה סלקטיבית של תקנות הסגר.

רק היום דווח כי הרב קנייבסקי, מנהיג ציבור חרדי, הורה למוסדות החינוך החרדיים להמשיך ולפעול כרגיל "כמו בסגר הקודם, שבו התלמידים פעלו באין מפריע, בזמן שכלל מערכת החינוך הושבתה". לא זו בלבד, לפי פרסומים, בפגישה שהתקיימה בין הרב קנייבסקי למנהל מוסד חינוכי בירושלים, ענה הרב קנייבסקי כי יש להמשיך בלימודים.

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי "על אף המגבלות הקשות שהוחלו על הציבור לפי תקנות הקורונה, נראה כי במקומות ובשכונות המזוהים עם הציבור החרדי – משטרת ישראל לא מקיימת אכיפה יעילה ושוויונית". בנוסף לדיווחים אודות הרב קנייבסקי, תועדו אירועים שונים וחגיגות מרובות משתתפים במגזר במקומות סגורים. התנועה לאיכות השלטון ציינה כי "גם פרויקטור הקורונה בציבור החרדי, האלוף (במיל') רוני נומה, אמר ביום ראשון האחרון כי 'אין אכיפה במערכת החינוך החרדית בגלל שיקולים פוליטיים' וכי 'פעילותה בניגוד להגבלות הקורונה אחראית לחלק מהעלייה בתחלואה'". עוד הוא הוסיף ואמר כי "המשטרה מודעת להפרות אלה", בין היתר, עקב העלאת הדברים על ידיו בהערכות המצב שהוא מקיים מולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מהדברים שלעיל, עולה תמונת מצב בעייתית ביותר, לפיה המשטרה בפיקודכם, אינה מקיימת את חובתה בדין, ואינה מקיימת אכיפה שוויונית של תקנות הקורונה על כלל הציבור הישראלי". לצד דברים אלו, יש לציין כי כידוע, במגזר החרדי התחלואה גבוהה יותר כעת מבמגזרים אחרים וניתן להסיק מכך שאחד הגורמים לכך הוא היעדר האכיפה במגזר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח