תנועה ותחבורה

משרד התחבורה אישר ייבוא של רכבי טסלה לישראל

"טסלה" מגיעה לישראל. משרד התחבורה העניק ליצרן הרכב "טסלה" רשיון יבואן ישיר, המאפשר לו לייבא לישראל כלי רכב מדגמי "טסלה" באופן סדיר. זאת, לאחר שעמד בכל דרישות משרד התחבורה, בהן הקמת מרכז שירות עם ציוד, מכשור והכשרת כוח אדם לתחזוקת כלי הרכב.

במסגרת היתר הייבוא של טסלה, תוכל החברה לייבא ארצה שלושה דגמים של כלי רכב: מודל 3, מודל S ומודל X. דגמים אלה אושרו ליבוא על ידי אגף הרכב, בהתאם למילוי הדרישות המחייבות, ובהתבסס על התקינה האירופאית. כל אחד מהדגמים אינו מזהם (בעל אפס פליטות), וכולל טכנולוגיות פורצות דרך ומערכות בטיחות חדשניות ומתקדמות, לרבות מערכת ה-"אוטו-פיילוט" הייחודית לדגמים אלה, שהינה מערכת עזר לנהג שנועדה להקל עליו במשימת הנהיגה.

שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי מהלך זה הינו חלק מרפורמה מקיפה שמקדם משרד התחבורה בענף הרכב, במטרה להרחיב את הייבוא של כלי רכב לישראל ולהגביר את התחרותיות בענף. במסגרת הרפורמה, פועל מינהל תנועה במשרד התחבורה להסרת חסמים רגולטורים ביבוא כלי רכב, הרחבת היצע כלי הרכב בישראל והגברת התחרות בשוק הרכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציגי מנהל תנועה במשרד התחבורה, בראשות סמנכ"ל בכיר תנועה, (אינג') אבנר פלור קיימו קשר מקצועי שוטף עם נציגי החברה, במטרה להתעדכן ביכולות הטכנולוגיות הייחודיות של כלי הרכב, בדגש על מערכת "אוטו-פיילוט". פלור ציין כי מדובר בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, בהם היצרן הוא גם היבואן הרשמי של הרכב. "כניסת טסלה לשוק הישראלי מהווה נדבך נוסף לפעולות שמוביל משרד התחבורה לחדירת הרכב האוטונומי לישראל", הוסיף אבנר פלור.

צילום: pixabay
Back to top button