חדשות הארץ

מנהלי המחלקות הפנימיות: "הצוותים מותשים והעומסים כבדים"

כ- 40% מ- 111 המחלקות הפנימיות בבתי החולים בארץ, על צוותיהן, הוסבו בגל הקורונה הנוכחי למחלקות פנימיות קורונה, כך שהחולים "השגרתיים" המאושפזים במחלקות הפנימיות נפגעים מאוד עקב עומסים קשים, ועל רקע שחיקת הצוותים הרפואיים, לאחר 10 חודשי קורונה.

מנהלי המחלקות הפנימיות אומרים כי גדלים העומסים על המחלקות השגרתיות, שאינן פנימיות קורונה, ומתרבה תופעת השחרורים המואצים הביתה, כדי לפנות מיטות אשפוז במחלקות הפנימיות הרגילות, בשיטת "המיטה החמה".

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, אומר: "למזלנו, תחלואת החורף נמוכה, בזכות הריחוק הפיזי והמסכות, הבעיה היא, שגם בלעדיה, אנחנו בעומסים קשים ובספיגת יתר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "בכל המחלקות הפנימיות בישראל יש רק כ- 4,000 מיטות אשפוז בקירוב, שהן כרבע מסך כל מיטות האשפוז ברפואה הציבורית. בשלב הזה כעת, נותרנו עם פחות מ- 2,500 מיטות אשפוז פנימיות בכל הארץ. זה מעט ולא מספיק, ויש קושי אדיר להתנהל כאשר השמיכה כל כך צרה. גם כך, בשנה רגילה, בלי קורונה, אנחנו מטפלים בכ- 350,000 חולים מאושפזים. חסרות לנו מאות רבות מאוד של מיטות אשפוז במחלקות הפנימיות. חסרים לנו כ- 500 רופאים. פתיחת מחלקות הקורונה על שמותיהן היצירתיים ('כתר', למשל), נשענת בפועל על המחלקות הפנימיות השגרתיות. אז אמנם הצוותים שלנו נחושים, מנוסים יותר ומיומנים להתמודד עם הוירוס, אבל בצד זה, הקשיים אדירים בהתמודדות עם התחלואה השגרתית."

עוד אמר פרופ' אליס: אני קורא בימים כאלו מחדש לראש הממשלה, לאנשי האוצר, לאנשי משרד הבריאות: תנו לנו קדימות. חזקו את מערך האשפוז הפנימי בישראל, על בסיס הדו"ח הממשלתי לחיזוק הרפואה הפנימית, דו"ח טור כספא, שמעלה אבק כבר שנה וחצי. הדוח הנזנח הזה מייצר אצלנו הרופאים במחלקות כעס ותסכול בשל הפקרתו, ובשלב ראשון ומיידי הכריזו עוד היום שכל התקנים הזמניים שניתנו לנו כתגבורת לחיזוק, יישארו תקנים קבועים".

אילוסטרציה. צילום: Pexels
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח