חדשות הארץ

מנהל ביה"ח בנהריה: המצב קשה מאוד, תהיה כאן תמותה בהיקפים גדולים

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה והכמות ההולכת וגדלה של חולים המאושפזים במחלקות הייעודיות לחולים הללו, אומר היום (שלישי) מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, כי הוא שוקל לפתוח בקרוב מחלקה נוספת, וכי עובדיו מגיעים לקצה גבול היכולת בכל הקשור לטיפול בחולים הנמצאים במצב קריטי.

פרופ' ברהום, שהינו חבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות למיגור הקורונה במגזר הערבי, מדגיש: "אני מתגעגע למראות של הגל השני. כל מה שפיללתי שלא יקרה, קורה לנו עכשיו, ואני לא רוצה לחשוב מה יילד יום. במחלקות הקורונה שלנו מאושפזים למעלה מ-70 חולים, כאשר 28 מתוכם במצב קשה ו-21 במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה. תוך פחות מחודש, מספר המאושפזים גדל פי שלושה. אלו נתונים שמטרידים אותי מאוד".

כמו כן הוסיף פרופ' ברהום: "מחלקות הקורונה שלנו עמוסות בחולים קשים מאוד, עם כמות שמאתגרת אותנו ומגרדת את קצה גבול היכולת שלנו להעניק טיפול נשימתי וטיפול נמרץ לחולים המורכבים. אנו נמצאים כפסע מפתיחת מחלקת קורונה נוספת, וברור לכולם שהמשמעות היא לא רק הפגיעה במטופלים האחרים, אלא לצערי, גם תמותה שתהיה בהיקפים שטרם נראו בעבר. יש סגר – אבל אין סגר. מבולבלים? גם אנחנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלי כהן
צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח