פוליטי / מדיני

אושר: צרכני גז ביתי שחלו בקורונה יוכלו לבקש דחייה של ביצוע בדיקה תקופתית

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לדחיית מועדים לביצוע בדיקות תקופתיות של מתקני גז. ההצעה נועדה לאפשר אספקת גז סדירה לצרכנים שבדיקת מתקני הגז שלהם נדחתה בשל הקורונה, בתנאים מסוימים ולתקופה קצרה. היו"ר מרגי אמר כי הצעת החוק נועדה לסייע קודם כל לצרכנים, וגם לחברות הגז ולמשרד האנרגיה.

כיום חברות הגז מחויבות לבצע בדיקות בטיחות תקופתיות למתקני הגז השונים, כאשר בדיקה במערכות גז ביתיות מתבצעת אחת לחמש שנים. במקרה שלא בוצעה בדיקה במועד מחויבות חברות הגז להפסיק את האספקה, עד לקיומה. בשל התפרצות הקורונה נוצר מצב שבו בדיקות נדחות וצרכנים עלולים להישאר ללא גז. לכן אישרה הוועדה את הוראת השעה, לפיה בתקופת הקורונה ניתן יהיה לדחות, בתנאים מסוימים ולתקופה קצרה, את הבדיקה התקופתית ולהמשיך לספק גז באופן סדיר עד לביצועה.

מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, הסביר כי בשל הקורונה נוצר מצב שבדיקות לא התבצעו בזמן, והחברות היו חייבות לנתק צרכנים מאספקת גז. לכן הציע המשרד לתקן את החוק כך שתתאפשר דחייה לזמן קצוב, בתהליך סדור ובטוח. "כך לא נגיע למצב של ניתוק צרכנים, נבצע בדיקות ונמנע הדבקות בנגיף", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמנכ"ל אמישראגז, עומר גורדון, אמר כי החברות מתמודדות עם מציאות לא פשוטה מזה שנה, וביקש לאפשר דחייה רוחבית לכל הבדיקות כדי להקל על כולם להתמודד עם המצב. דברים דומים אמר גם מנכ"ל ובעלי מרכז הגז, אבי פרל, שהוסיף: "חבל על הבירוקרטיה".

מנכ"ל גז יגל, שלמה אביטן, טען: "החוק הזה בא לחפור לנו בורות לכתבי אישום".

בר יוסף דחה את הטענות ואמר בתגובה כי דחייה כוללת תביא למצב של עשרות אלפי בדיקות שלא יבוצעו, ויהיה מאוד קשה להשלים אותם לאחר מכן. הוא הוסיף כי רק חברה אחת העבירה למשרד נתונים על בדיקות שנדחו, וציין כי באוקטובר הייתה אותה חברה צריכה לבצע 8,311 בדיקות, מתוכן רק 33 בדיקות נדחו בגלל צרכנים בבידוד ועוד 9 בלבד נדחו בגלל צרכנים חולים. לכן, הסביר בר יוסף, החוק הוא מדתי.

לפי ההצעה שאושרה, במקרים בהם בדירה בה נדרשת בדיקה גר אדם בבידוד או חיובי לקורונה, או במידה וכניסה לדירה תסכן אדם בשל גילו ומצבו הרפואי, יוכל הצרכן לבקש מחברת הגז דחייה בכתב, ובכלל זה באמצעים אלקטרוניים. עוד אושר לאפשר למשרד האנרגיה לתת לחברות הגז דחייה כללית, במידה ו-25% מהטכנאים, או יותר, נעדרים מהעבודה בשל מחלה או כניסה לבידוד, ואם יש חשש להתפשטות.

במקרים של מחלה של אדם או טכנאים תתאפשר דחייה של עד חודשיים, ואם המקרים יחזרו על עצמם אז תתאפשר דחייה נוספת של עד כחודשיים. במקרים בהם הדחייה היא על רקע בידוד ביתי, אז הבדיקה תתבצע תוך חודש. הסדרים אלו לא יחולו במקרה של תקלה או חשש לתקלה המחייבות בדיקה ללא דיחוי. עוד נקבע כי ההצעה תהיה בתוקף בכל תקופת ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה. שר האנרגיה יוכל לקצר את התקופה, באישור ועדת הכלכלה או ועדה אחרת שתקבע הכנסת, אם ראה שאין בכך צורך או שיש בכך סכנה בטיחותית.

ארכיון. קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח