חדשות הארץ

הסכם קיבוצי נחתם עם עובדי האופרה הישראלית השוהים בחל"ת

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם היום (שלישי) בין ההסתדרות, הנהלת האופרה הישראלית וועד העובדים. מטרתו להגן על זכויות העובדים, אשר רובם שוהים בחל"ת מזה עשרה חודשים בשל משבר הקורונה והפסקת פעילות מוסדות התרבות. ההסכם רלוונטי לעובדים המיוצגים ע"י ההסתדרות, בהם: צוות מוזיקלי, צוותי הפקה, צוותים טכניים ועובדי מינהלה ושיווק. תוקף ההסכם החדש עד מחצית שנת 2023.

מטרתו העיקרית של ההסכם היא להבטיח כי גם בגין תקופת החל"ת יהיו עובדי האופרה זכאים להפרשות פנסיוניות, כדי לצמצם את הפגיעה הכלכלית שנגרמה להם עקב סגירת מוסדות התרבות.

עוד נקבע כי כל העובדים שבהסכם יזכו לתוספת שכר של 1.25%, החל מספטמבר 2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ההסכם מסדיר נושאים שונים שיחולו עם סיום החל"ת ושובם של העובדים לעבודה סדירה, וביניהם: הגדלת ההפרשות לפנסיה של הצוותים הטכניים, הרחבת הזכאות לדמי מחלה מהיום הראשון גם לעובדים שעתיים קבועים ועוד.

במשא ומתן נטלו חלק: יו"ר מרחב תל אביב-יפו בהסתדרות גרשון גלמן, רכזת אגודת תיאטראות ותרבות במרחב עליזה אליהו, עו"ד חגית רימון מהלשכה המשפטית במרחב, עו"ד יניב וייס וטל שטיין מאגף הפנסיה בהסתדרות, יו"ר ועד עובדי האופרה פייר קורן, ובשיתוף עם מנכ"ל האופרה הישראלית צח גרניט.

יו"ר מרחב ת"א-יפו בהסתדרות, גרשון גלמן, ברך את הגורמים שסייעו במו"מ, ואמר: "זהו הסכם פורץ דרך באחת התקופות הקשות ביותר במשק ובעולם התרבות. כולנו תקווה שהאופרה תשוב במהרה לפתוח את שעריה לקהל הרחב".

מנכ"ל האופרה הישראלית, צח גרניט, הודה להסתדרות ולוועד העובדים על מציאת פתרונות ששומרים על הביטחון הסוציאלי של עובדי האופרה, ואמר: "הוכחנו שבשיח פתוח ועם רצון טוב של כל הגורמים, ניתן להגן על עתידם של עובדי האופרה, למרות כל הקשיים האדירים שמוסדות התרבות מתמודדים עימם בתקופה זו".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button