צבא וביטחון

עסקה ביטחונית נרחבת צפויה להיחתם בין משרד הביטחון לממשלת יוון

הסכם הרכש הביטחוני הגדול אי-פעם בין ישראל ויוון: ממשלת יוון אישרה כי משרד הביטחון הישראלי זכה בתחרות בינלאומית להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, על ידי חברת 'אלביט מערכות'. 

צילום: אלביט מערכות

אישור הזכייה מאפשר לצדדים להתקדם במו"מ לכדי חתימה על חוזה. אגף 'סיבט' במשרד הביטחון, בשיתוף חברת "אלביט מערכות", יחתמו בקרוב על החוזה להקמה ותפעול של מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, במודל בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי. חיל האוויר היווני יצטייד ב-10 מטוסי הדרכה מסוג M-346 של חברת לאונרדו האיטלקית, מטוסי "הלביא" שטסים גם בבית הספר הישראלי ונחשבים להצלחה גדולה. חברת 'אלביט מערכות' גם תספק קיטים לשדרוג מערך מטוסי T-6 ("עפרוני") של חיל האוויר היווני.

צילום: אלביט מערכות

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לאישור: "ההסכם מבטא את היחסים המצוינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל, שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון, ותיצור מאות מקומות עבודה בשתי המדינות. בשיחת הטלפון שקיימתי לאחר אישור ההסכם עם ידידי, שר ההגנה היווני, ניקוס פאנאגיוטופולוס אמרתי לו כי אני מעריך מאוד את  מעורבותו האישית בקידום המהלך והעברתו בפרלמנט היווני וכן ציינתי בפניו את שביעות רצוני מההתעצמות הניכרת לאחרונה ביחסים הביטחוניים בין מדינותינו וציפייתי להמשיך ולחזקם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח