בריאות

פרופ' גמזו: מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות מעניש על חיסון מורים

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב התייחס לפני זמן קצר (שני) לדבריו של שר הבריאות אשר הורה לעצור את אספקת החיסונים לאיכילוב: "בית החולים פעל לפי הנחיות התעדופים של משרד הבריאות שבו בעת הווצרות מלאי יש לחסן קבוצת גיל מעל 55 וחולים כרוניים ובהמשך בעדיפות שניה מורים ושוטרים. העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ-3,000 מנות חיסון וכנראה נובע משיעור ההתחסנות גבוה בתל אביב."

גמזו התייחס לשמירה על ההנחיות באיכילוב: "מיד יצאנו וחיסנו את כל מאושפזי ביה״ח המתאימים בתוך המחלקות ושלחנו זימון לכל אדם מעל גיל 60 שעדיין לא התחסן. בנוסף, השלמנו חיסונים לדרים בהוסטלים ולשוטרים ע״פ בקשת משרד הבריאות. במקביל, קראנו לעובדי הוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לשוטרים בהנחיות המשרד."

גמזו הסביר כיצד הצליחו למנוע בזבוז אלפי חיסונים: "לשמחתי, במבצע מיוחד ותוך שעות בודדות, הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד -2,000 מעל גיל 50 וחולים במחלות כרוניות ומעל גיל 60. זהו הישג אדיר של תפעול מקסימלי וניהול מופתי ואני גאה בצוותי איכילוב שבתוך שבועיים בלבד חיסנו קרוב ל-50,000 ישראלים עם אפס השמדות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"יתרה מזאת," הוסיף גמזו, "אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים כשהם באותה קבוצת תעדוף ובעיני אף יותר כמי שאמונים על היקר לנו מכל. בית החולים איכילוב הפך בתוך שבועיים בלבד לבית חולים מחסן של כלל אזרחי מדינת ישראל והוכיח יכולות יוצאות דופן. אנו עומדים לרשות המדינה והאזרחים להמשך הצלחת מבצע החיסונים ולהביא במהרה למיגור המגיפה."

ארכיון. פרופ' רוני גמזו. צילום: לע"מ

Back to top button