משפטי/פלילי

מות אהוביה סנדק ז"ל: עימותים בין מפגינים לשוטרים בירושלים

כ- 1,000 בני אדם מפגינים הערב (שבת) מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל לאחר מרדף משטרתי בשומרון. המפגינים מוחים על ההתנהלות של מח"ש, זאת על רקע כוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד הנוסעים ברכב שהיה מעורב בתאונה. בין הקריאות שנשמעו בהפגנה: "שוטר יס"מ תיזהר רבין מחפש חבר" ו " משטרה של רוצחים".

מספר מפגינים יידו אבנים, מהם נפגע שוטר בידו והיו ניסיונות פגיעה נוספים בשוטרים. כמו כן, נגרם נזק לניידת משטרתית שצמיגיה נוקבו.

צילום: אלעזר ריגר

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, נשא דברים לקהל: "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים?. אין גוף בעולם שחוקר את עצמם. אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם. קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרא המוות המיותר הזה. אנחנו רוצים אחדות וחיבורים. אני מהדרום מרגיש מחובר למרכז וללב. שולחים ברכה ואהבה לשומרון. אתם השליחים שלנו." הוסיף הרב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעזר ריגר

מהמשטרה נמסר: "בעקבות מחאה בה משתתפים מאות מפגינים בכניסה להר חוצבים, החלה חסימת ציר גולדה מאיר ע"י המפגינים. כוחות המשטרה במקום החלו בפעולות להשבת הסדר. ציר גולדה נחסם לתנועת כלי רכב על ידי המשטרה בין צומת בגין ועד צומת האדמו"רים (סמוך לבר אילן)."

צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, כ- 250 תושבי באר שבע והסביבה התכנסו להפגין בדרישה להקים ועדת חקירה חיצונית לבדיקת התנהלות השוטרים במרדף. ההפגנה בהשתתפות הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה בבאר שבע, גדי מזוז חבר מועצת העיר ועוד עשרות תושבים.

Back to top button