פוליטי / מדיני

ח"כ שאשא ביטון: ה'פייק סגר' לא מחסל את המחלה – אלא את העסקים

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון קיימה היום (חמישי) מפגש עם ראשי רשויות בנושא תכנית המפלגה לשינוי שיטת הממשל והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לרשויות המקומיות. "הדבר היחידי שקטעו בסגר, זה את הפרנסה של האנשים ולא שום דבר אחר. קבינט הסגרים הכניס אותנו ל'פייק סגר' שלא מחסל את המחלה, הוא מחסל רק את העסקים".

ראשי הרשויות והמועצות שטחו בפני שאשא ביטון את האבסורד לפיו לא ניתנה להם כל סמכות בעניין פתיחה או סגירת הערים. "השלטון המקומי נהנה באופן מובהק מרמת אמון וקשב הרבה יותר גבוהה מאשר השלטון המרכזי. הוא משוחרר מלחצים פוליטיים, נהנה מיציבות ולכן ראש הרשות יכול לשקול שיקולים ציבוריים נטו למען הציבור. וזה עושה את כל ההבדל. דיפרנציאליות במדיניות, באכיפה ובהגבלות", אמר כרמל שאמה- הכהן, ראש עיריית רמת גן.

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, אמר: "משבר הקורונה חידד באופן דרמטי את העוצמות והמשקל שיש לשלטון המקומי. בסגר הזה ישנה הפקרות שהיא חסרת תקדים כי אין אכיפה. הפכו את התושבים לתושבים שקופים.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במפגש השתתפו ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה- הכהן, המצטרף החדש לרשימת תקווה חדשה, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק- הלוי, ראש עיריית שהם, איתן פטיגרו, ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז, ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, ראש מועצת אורנית, ניר ברטל ועוד.

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, שהביע תמיכה בתקווה חדשה אמר: "איזה כיף לראות כאן תמיכה בתקווה חדשה ממטולה ועד אילת."

על תכנית מפלגת 'תקווה חדשה' לשינוי שיטת הממשל אמרה ח"כ שאשא- ביטון: "תקווה חדשה תגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים לכל היותר. נשלב בשיטת הבחירות לכנסת בחירות אישיות אזוריות של 30-60 חברי כנסת כדי להבטיח ייצוג הולם לכל חלקי הארץ ונעביר סמכויות מהשלטון המרכזי לרשויות המקומיות."

ארכיון. צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

Back to top button