חדשות הארץ

ידידים: 1,535 ילדים חולצו מרכב נעול בשנת 2020

שמונה אירועי חירום של ילדים שננעלו ברכב בערים שונות התקבלו היום (רביעי) ברחבי הארץ, כשבשעה 7:07 ננעל תינוק בן חודשיים לעיני אביו בעיר חדרה. בשעה 7:28 ננעל תינוק בן עשרה חודשים לעיני אמו בעיר יהוד. בשעה 7:40 ננעל ילד לעיני אמו בעיר קרית גת. בשעה 7:41 ננעלה פעוטה כבת שנתיים לעיני אמה בעיר כרמיאל. בשעה 7:44 ננעלה ילדה כבת שלוש לעיני אמה בעיר חולון. בשעה 15:45 ננעלה תינוקת כבת שנה לעיני אמה ביישוב נחלים. בשעה 16:03 ננעלה תינוקת כבת שנה לעיני אמה ביישוב צופים. בשעה 16:04 ננעלה תינוקת כבן שנה לעיני הוריו בעיר מודיעין עילית. כאמור, בכל אחד מהאירועים ניתן מענה מהיר ויעיל מצד כונני ידידים.

ישראל אלמסי, סמנכ"ל ידידים אמר: "אני רוצה להודות לכוננים המסורים שנמצאים זמינים בכל זמן ובכל שעה לצאת ולחלץ בבטחה ילדים שננעלו ברכב. בדרך זו אנו מסיימים את האירועים בשלום ומחלצים את הילדים בצורה נקייה ובטוחה ללא צורך בנזק מיותר לרכב. אנחנו עמלים מזה תקופה ארוכה על שיתופי פעולה בין המגזר העסקי למגזר השלישי ולשמחתנו נתרמו השנה אלפי ערכות פתיחה מצילות חיים בהן אנחנו מציידים את המתנדבים בכל רחבי הארץ ושבאמצעותן ניתן לחלץ ילדים תוך שניות. חלק מערכות הפתיחה שנתרמו אנו ממקמים בנקודות מפתח אזוריות ביישובים מרוחקים, כדי שתהיה נגישות מרבית למתנדבים להגשת סיוע איכותי, מהיר ומציל חיים".

לייזי שטרן, סמנכ"ל ידידים אמרה: "במהלך השנה החולפת כונני ידידים חילצו 1535 ילדים שננעלו ברכב. נתון מדהים. רובם של המקרים מתרחשים בשעות הבוקר בעת הבאת הילדים למוסדות הלימודים, וכן בשעות הצהריים ואחר הצהריים בהחזרתם משם. הבוקר אכן היה מקרה יחסית חריג שבו בפחות משעה התקבלו חמש קריאות כאלו, ולאחר מכן עוד שלושה חילוצים לעת ערב. חייבים לציין כי המכנה המשותף לכל המקרים היום, כמו כמעט כל האירועים במהלך השנה, שמפתח הרכב לא היה בידיו של ההורה. לעיתים זה משום שנותנים לילד לשחק עם המפתח על מנת שיירגע ולעתים זה משום שמניחים את המפתח או את התיק האישי שבו נמצא המפתח, על מושב הרכב בזמן שחוגרים את הילד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל הוצלר, דוברות ידידים מסר כי "כפי שציין לייזי הפתרון הוא עניין המפתח. זהו פתרון, ברור וקל ליישום: יש להחזיק את מפתח הרכב צמוד אתנו כל הזמן, מוחזק ביד, כאשר טבעת מושחלת על אחת האצבעות או בכיס. גם אם לעיתים אנו זקוקים את הידיים כשהן פנויות למשל כדי לחגור את הילד, נשתמש בדרך נוספת והיא להשאיר דלת או חלון פתוחים כדי שגם אם חלילה הרכב יינעל אוטומטית, נוכל בקלות לפתוח אותו. אנחנו קוראים לכל ההורים לאמץ את 'כלל המפתח' הזה ובכך להימנע ממקרים מעין אלו".

צילום: ידידים
Back to top button