חדשות הארץ

מות אהוביה סנדק ז"ל: 39 מפגינים נעצרו בירושלים, 2 שוטרים נפצעו

39 מפגינים נעצרו הלילה (רביעי) ושני שוטרים נפצעו בהפגנות מחאה על רקע מותו של אהוביה סנדק ז"ל בתאונת דרכים לאחר מרדף משטרתי בשומרון. המחאה התקיימה באזור כיכר זקס וצומת בר אילן בירושלים בהם לקחו חלק מאות בני אדם. המפגינים נעצרו בגין הפרות סדר, תקיפות וגרימת נזקים. עורכי הדין מארגון 'חוננו' מסייעים ומייצגים את העצורים.

במהלך המחאה מפרי הסדר חסמו צירים, הבעירו פחים, תקפו שוטרים, ידו אבנים וחפצים לעברם, גרמו נזקים לרכבים, במהלך הפיזור באזור רחוב וואן פאסן גרמו נזקים לשש רכבים וטרקטור של תושבים מקומיים, וכן ניפצו שמשות של מרפאת קופת חולים.

בתוך כך, אתמול הוצג בכיכר רבין מיצג אומנותי על ידי חבריו של אהוביה סנדק ז"ל. תמונת ענק של אהוביה הוצבה במרכז הכיכר, כשתחתיה כתובה הדרישה "ועדת חקירה חיצונית עכשיו". חבריו טייחו וצבעו את תמונתו בצבע לבן אט אט עד שפניו כוסו לגמרי, כדי להמחיש כיצד משתיקים ומטייחים את חקירת מותו, לטענתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד מהמארגנים סיפר "באנו להמחיש את העוול שמתרחש לאהוביה ולציבור כולו. נער נהרג בידי שוטרים, והמשטרה רק עסוקה בלטייח ולהסתיר. תחילה הם אמרו שהוא נהרג בתאונה עצמית, הצלחנו לחשוף שהניידת ניגחה אותו, השוטרים לא נחקרו שלושה ימים! היה להם את כל הזמן שבעולם לתאם עדויות ולהסתיר מה שצריך, זו שערורייה. אנחנו קוראים להקים ועדת חקירה חיצונית שלא תהיה נגועה בדבר ותוכל לחשוף מה באמת קרה לאהוביה ושלא תנסה לטייח את המוות שלו".

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button