משפטי/פלילי

אישום: תכננו לרסס כתובות 'תג מחיר' ולנקב צמיגי רכבים של ערבים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד שני נאשמים, אחד מהם קטין, בגין קשירת קשר לפשע ממניע גזעני ועבירות נוספות על פעולת "תג מחיר".

ב- 2 בינואר קשרו הנאשמים ואדם נוסף, שזהותו אינה ידועה, קשר לבצע פעולת "תג מחיר" במסגרתה יסבו נזקים לרכוש השייך לערבים וזאת ממניע גזעני של עוינות. במסגרת הקשר החליטו חברי החוליה לנקב צמיגי רכבים וכן לרסס כתובות על רכוש או על מקרקעין השייכים לאוכלוסייה ערבית.

לשם כך, הצטיידו חברי החוליה בשני מברגים שקצותיהם שויפו כך שישמשו כדוקרנים המסוגלים לדקור או לחתוך צמיגים, ספריי צבע לצורך ריסוס כתובות והשחתת רכוש או מקרקעין, וכן שני כובעי גרב המכסים את הפנים למעט העיניים וכן שלוש זוגות כפפות אשר נועדו למנוע את זיהויים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה 2:00 הגיעו הנאשמים הכפר והחלו להתקדם רגלית פנימה כשראשיהם מכוסים בברדסים וכשהם נושאים תיק. בשלב מסוים חזרו שני הנאשמים לרכב מבלי שביצעו את הפעולה אותה תכננו לבצע.

כמה דקות לאחר מכן, ראו הנאשמים והאחר במהלך נסיעתם חזרה לבת עין מחסום משטרתי שהוקם בכביש בכיוון נסיעתם. הנאשם 1 עצר את נסיעת הרכב, וחברי החוליה יצאו מן הרכב וחרף קריאותיהם של שוטרים שקראו להם לעצור והזדהו כשוטרים.

הקטין הנאשם ברח עד שאותר כעבור מספר דקות על ידי שוטרים. הנאשם שנהג ברכב יצא ממושב הנהג כשכובע גרב מכסה את פניו, למעט עיניו וכשברדס מעילו עוטה את ראשו. שוטרי משטרת ישראל רצו אחרי הנהג ותפסו אותו, אולם הוא התנגד למעצרו בכוח וניסה להימלט מן השוטרים בכוח. האדם השלישי שסייע ברח מהמקום מבלי שאותר ומבלי שנתבררה זהותו.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button