משפטי/פלילי

"ירו לא פחות מ-39 קליעים": תושב הצפון מואשם בירי לעבר סניף בנק

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד רונן אסלאן, בן 24 מכפר מגאר, בגין עבירות בנשק (נשיאה והובלה), ירי מנשק חם בנסיבות מחמירות, מעשה פזיזות ורשלנות, חבלה במזיד לרכב ועוד ועבירות נוספות. הנאשם ירה לעבר בנק ועסקים נוספים בכפר מגאר.

לפי כתב האישום, ב- 28 בנובמבר קשר הנאשם קשר עם ביאן אסלאן ז"ל ועם אדם אחר כי יבצעו ירי לעבר סניף בנק לאומי הנמצא במרכז מסחרי בכפר מגאר. הם הצטיידו ברובה סער מסוג קלצ'ניקוב, ורובה סער מאולתר דמוי M-16. לכל אחד מהרובים הוכנסה מחסנית ובה עשרות כדורים. סמוך לשעה 21:45 נסעה החבורה למרכז המסחרי. הנאשם וביאן ירדו מהרכב, כשכל אחד מהם מחזיק ברובה והחלו לירות באופן מאסיבי לעבר חזית הבנק ואף לעבר המוקד הרפואי שבמרכז המסחרי.

סך הכל ירו לא פחות מ-39 קליעים לעבר העסקים שבמתחם, מתוכם לפחות 30 קליעים פגעו בכספומט, בחלונות ובקירות העסקים. באותה העת שהו במוקד הרפואי מספר אנשים וברחבה בסמוך לבתי העסק חנו מספר כלי רכב. מלבד שריטה באוזנו של אחד מעוברי האורח ששהה במרפאה שנגרמה כתוצאה מהתנפצות זכוכיות, אף אדם לא נפגע בגופו כתוצאה מהירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באותה עת, עקב מידע כי עלול להתבצע ירי לעבר בנק בכפר מגאר, התמקם שוטר במטע זיתים הנמצא מעברו השני של הכביש, אל מול המרכז המסחרי וזאת כדי לסכל את הירי על הבנק. עם תחילת הירי לעבר הבנק והמרכז המסחרי ירה השוטר לעבר גלגלי המכונית של הנאשם. משלא חדלו הנאשם וביאן לירות, החל השוטר לבצע ירי לכיוונם וכדור אחד פגע בידו של הנאשם ומספר כדורים בגופו של ביאן. רק לאחר שנפגע, שמט הנאשם את הרובה לקרקע ועלה לרכב בעוד ביאן נותר שרוע על הקרקע ובהמשך הלילה מת מפצעיו.

הנאשם והאחר שברכב החלו לנוס מן המקום, תוך שרכב בילוש מנגח את החלק האחורי של הרכב. במשך כמאתיים וחמישים מטרים נהג האחר בפראות תוך נסיעה בנתיב התנועה הנגדי, עד שבשלב מסוים הצליח רכב הבילוש להסיט את הרכב לעבר מדרכה שם נעצר הרכב. מיד עם עצירת הרכב ברחו הנאשם והאחר מן הרכב ונמלטו מכוחות המשטרה. כעבור מספר שעות, הגיע הנאשם לקבל טיפול רפואי במוקד לילה שבכפר דיר אל אסד ונעצר עם העברתו לבית החולים.

מהמשטרה נמסר: "מחוז צפון של משטרת ישראל מנהל מאבק בלתי מתפשר כנגד ארגוני הפשיעה בצפון, שוטרי ובלשי משטרת ישראל נדרשים להתמודד עם גורמים עבריינים מצוידים בנשקים אוטומטים אשר לא בוחלים בירי אל עבר אזרחים ושוטרים. המשטרה מבצעת פעילות יום יומית לאיתור ולתפיסת כלי נשק וחשיפת נתיבי ההברחה והסחר המאפשרים הגעת כלי הנשק לגורמים עבריינים בישובי החברה הערבית. תוך הבאה לדין של מבצעי הירי והסוחרים בנשק."

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח