חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: אנשים עם מוגבלות זכאים לשוויון הזדמנויות מלא, בזכות – ולא בחסד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (ראשון) מפגש עם מיזם "שוויון בסלון" לאנשים עם מוגבלויות. במפגש השתתפו הנציב לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אברמי טורם, וויטל זינגר, ספורטאית פרא-ולימפית ומנהיגה בולטת לקידום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

"שוויון בסלון" הוא מיזם הסברה ארצי, שבמסגרתו יתקיימו כמאה סלונים וירטואליים, בהם דוברים עם מוגבלויות שונות ישתפו את סיפורם. את המיזם הקימה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, לכבוד היום הבינלאומי לציון שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שהתקיים החודש.

צילום: חיים צח / לע"מ

הנשיא פתח את דבריו ואמר: "כחברה וכיחידים, אנו נוטים לפעמים להתייחס לאנשים עם מוגבלות כמי שצריך "לעזור להם" או "לעשות להם טובה", חסד. החודש האחרון והאירוע שאנחנו מקיימים פה היום מבקשים להזכיר לכולנו, כאנשים פרטיים, כארגונים וכעסקים וגם כמקבלי החלטות, שאנשים עם מוגבלות, כמו כל אזרח ואזרחית בישראל, זכאים לשוויון הזדמנויות מלא. בזכות – ולא בחסד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף: "מדינת ישראל והחברה הישראלית עשו כברת דרך משמעותית בכל הנוגע להשתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה, בהנגשת מבנים ושירותים, בתחומי החינוך והתרבות, הפנאי והרווחה. אך אין ספק שלא סיימנו, עבודה רבה עוד לפנינו. במיוחד בימים אלה, שבהם אנו מתמודדים עם משבר הקורונה, כאשר פרנסתם ובריאותם של תושבים רבים נפגעו, עלינו לעשות הכל כדי לוודא שאף אחד לא נשאר מאחור."

צילום: חיים צח / לע"מ

"ויטל יקירתי, זהו כבוד גדול לארח אותך, אלופה פאראלימפית, פעילה חברתית ואישה מעוררת השראה. הסיפור שלך הוא הוכחה ניצחת לכך שאין דבר העומד בפני המוגבלות, ושעם הרבה כוח רצון והזדמנות אחת קטנה, השמיים הם הגבול," אמר הנשיא וחתם: "אני מאחל לכולנו שבשנה הקרובה נמשיך לייצר הזדמנויות, לפעול למען הנגשה של שירותים ושל פעילויות ולייצר תקווה ישראלית לכל תושבי מדינת ישראל."

הנציב לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, אמר: "תודה רבה לכבוד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין על האירוח של שוויון בסלון ועל פועלו הרב בתחום. אנשים עם מוגבלות הם 20% מהחברה שלנו ונמצאים בכל המגזרים: בבית אל, בתל אביב, בטירה ובקיבוץ ראש הנקרה. יצרנו את שוויון בסלון על מנת לנפץ את הסטיגמות כלפי אנשים עם מוגבלות ולהכיר את הסיפורים שלהם. יש לכל אחד ואחת מאתנו תפקיד קריטי של הכרות והכלה בחברה .רק ביחד נצליח ליצור פה חברה ישראלית חזקה שמכילה את כל חלקי העם , חברה כזו שנרצה לחיות בה ולגדל את ילדנו לתוכה.

Back to top button