פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו בטקס סיום קורס טיס: ״לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (רביעי) דברים בטקס סיום קורס הטיס: "לפני חודש איבדנו שני אנשים יקרים בטיסת אימון: את מדריך הטיסה, רב-סרן במילואים איתי זיידן ז"ל, ואת פרח הטיס, רב"ט ליהוא בן-בסה ז"ל. לבנו עם משפחותיהם. חיל האוויר, כדרכו, מפיק כל לקח אפשרי מההתרסקות בצפון הנגב. האירוע הקשה מזכיר לנו שהגנת המדינה תמיד כרוכה בסיכון, אבל דבר אחד ברור: לא נפסיק לטוס, לא נחדל מן השמירה על ביטחון ישראל. צה"ל עושה זאת בלא הפוגה, סביב השעון, כולל בחודשי הקורונה. ייתכן מאוד שיש חילות אוויר בעולם, שהורידו הילוך בתקופת המגפה, אבל לא אצלנו. אצלנו המשימות דוחקות, האתגרים מתרבים והפעילות המבצעית הולכת ומתרחבת."

ראש הממשלה הזהיר: "אנו ממשיכים לפעול נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. לא נתפשר בעניין זה, כפי שלא נתפשר בנוגע לניסיונות של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובכל מקום אחר. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. איננו מקלים ראש באיומים שמופנים נגדנו, ועם זאת איננו נרתעים מפניהם. המדיניות שלנו ברורה ועקבית: מי שינסה לפגוע בנו יספוג מהלומה מוחצת. אל מול פני הסכנה, חיל האוויר נכון לפעול בעוצמה – בכל טווח, בכל זירה ובכל יעד. בד בבד, בממלכת האוויר של המזרח התיכון יש גם התפתחויות חיוביות, מאוד חיוביות. "

ראש הממשלה נתניהו הוסיף: "בתוך ארבעה חודשים הבאנו ארבעה הסכמי שלום ונורמליזציה: עם איחוד האמירויות, בחריין, סודן ועכשיו גם מרוקו. התעופה האזרחית משנה את פניה אף היא כתוצאה מההסכמים הללו – יותר טיסות, ביותר נתיבי טיסות, ליותר ארצות. אתמול שוב עשינו היסטוריה: טיסה רשמית, ראשונה וישירה מנתב"ג לרבאט, בירת מרוקו. ובכן, בשמיים מתקיימים במקביל סיכויים וסיכונים, הזדמנויות ואיומים. המטרה שלנו היא לצמצם את הסיכונים ולמקסם את הסיכויים. המטרה שלנו היא להבטיח תמיד את העליונות האווירית של ישראל באמצעות טיפוח היתרון האיכותי והעוצמה האסטרטגית של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח