חדשות הארץ

אסתר הורגן ז"ל הובאה למנוחות: "מצטערת שלא תרקדי בחתונה שלי"

הלווייתה של אסתר הורגן, התקיימה היום (שלישי) בבית העלמין בשקד. אסתר ז"ל הייתה אם לשישה, עולה מצרפת, שנרצחה באכזריות ביער ריחן שבצפון השומרון בפיגוע לאומני כשיצאה לריצה במקום.

ההלוויה התקיימה תחת הגבלות הקורונה, בנוכחות עשרות בני משפחה, חברים, רבנים ואישי ציבור. תושבי הישוב התאספו לאורך הדרך שבין בית משפחת הורגן לבית העלמין, וייצרו שרשרת אנושית עם דגלי ישראל מסע הלוויה יצא מיישוב טל מנשה, בו נשאו הספדים לזכרה.

בעלה בנימין הורגן ספד לה בדמעות: "30 שנים הלכנו יחד ואתמול הלכת ולא חזרת. איך מילים ספורות יוכלו לתאר את עומק ורוחב היופי והטוב שבך. בנית גם בית פיזי גם בית רוחני הכל, וזה היה אמור להיות רק התחלה היו עוד כל כך הרבה תכניות, כל מקום שהלכת אליו, כל אדם שפגשת בכל אחד ראית את הטוב היפה הנשגב וכולם לא היו אדישים וכולם הפכו ליפים יותר. כולם החיים השתנו אחרי שהופעת ותמיד לטובה. אני זכיתי בגדול. נפגשנו בחנוכה בתחנה המרכזית הישנה של תל אביב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ספד בעלה: "זכינו בנינו יחד בית משפחה, ולמרות ששנינו גדלנו בעיר קטנה ששמה פריז משכת אותי לטבע לירוק ליופי, עברנו שוב והגענו לכאן לטל מנשה, ארץ ישראל שהתאהבת בה, אחרי ככ הרבה נדודים נשארנו. גידלת את הילדים וגידלת אותי על טהרת היופי הטוב האסתטיקה כדרך חיים. הגיעו אתמול נערים לבית שלנו מרמת גן ושאל מה המסר של אסתר: שאלה כל כך יפה, של הנוער הנהדר שלנו, המסר שלך היה: לראות את הטוב בכל אדם לראות את הטוב ולהעצים אותו. כך נמשיך עם ילדינו"

אודליה, בתה של אסתר, ספדה לה: "אימא שלי שאני אוהבת האימא הכי חכמה הכי שמחה הכי כיפית. שהגיעה עד סוף העולם בשבילי. תמיד ידעת להגיד את הדברים הכי שמחים. אני ככ מקווה שאני דומה לך. כי מי לא רוצה להיות דומה לך. היית אמא לא רק אמא אלא גם סבתא שבילתה כל רגע עם הנכדים. ממו אני אוהבת אותך. אני מצטערת שלא תרקדי איתי בחתונה שלי. את הרוח במפרשים של המשפחה".

יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, אמר: "אסתר האהובה, אחותנו היקרה, אשת חסד מלאה באהבת חינם. נפש טהורה, נפש אמן, נפש צדיקה שהתמסרה להוסיף אהבה בין איש לאשתו ובין אדם לחברו במובן הכי ערכי של החיים. איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי את יהודיה שחיה בארצה. אשה שיוצאת לרוץ בחורשה ליד הבית במרכז מדינת ישראל לא אמורה להירצח כך באכזריות. אנחנו נחזק את אחיזתנו בארצנו ובצפון השומרון. אדוני ראש הממשלה וחברי הממשלה אני פונה אליכם מפה. הודיעו היום קבל עם ועולם כי עם ישראל לא יישבר, כי ממשלת ישראל נותנת תשובה הולמת לרצח הזה. אדוני ראש הממשלה תודיע עוד היום כי ממשלת ישראל מכפילה את היישוב טל מנשה ונותנת תשובה ציונית וגאה לפשע הנורא הזה. לעולם לא נשבר".

צחי הנגבי, שר ההתיישבות, ציין: "הרוע, הקנאות, השפלות של אויבינו, אין בהם חדש. הם מלוויים את דברי הימים של העם שלנו, הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה היהודית שידעה וספגה הכל, ובזכות האמונה גם עמדה בכל ויכלה לכל. לפעמים דומעת ומדממת אבל עומדת איתן. כשהרוע הזה האכזרי והמפלצתי שלח את ידו הזדונית אל אסתר, לא די בכך שנוסיף לעמוד איתן. לפעמים צריך להתקדם, נדרש מעשה שכל כולו העצמת אחיזתנו באדמת השומרון, העמקת השורשים שמבטיחים את נצחיות הריבונות שלנו בחבל ארץ זה שהוא הלב הפועם של ארצנו"

הרב שמואל אליהו ספד: "חכמינו אמרו 'מעט מן האור דוחה הרבה מהחושך'. כאן נראה שהחושך מנסה לכבות את האור, אבל זה לא נכון, את האור קשה לכבות. את האור של אסתר אי אפשר לכבות. באנו לפה כדי לומר שהפגיעה שפגעו בכם היא פגיעה שפגעו בכולנו. נשבענו להוסיף אור, בניין, חיים".

צילום: אלבום משפחתי
Back to top button