חדשות הארץ

הנהלת בזק, ועד העובדים וההסתדרות חידשו את ההסכם הקיבוצי

חברת בזק, ועד העובדים וההסתדרות חתמו היום (שני) על חידוש ההסכם הקיבוצי, וזאת על רקע העברת השליטה בחברה וכניסתה של בזק לפרויקט הסיבים האופטיים בבתי האב בישראל.

ההסכם, שאליו הגיעו הצדדים לאחר מו"מ של כשנה, נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל בזק דודו מזרחי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה ומחזיק תיק בזק אריאל יעקבי, סמנכ"ל משאבי אנוש בבזק אהוד מזומן, ויו"ר ועד העובדים שלמה כפיר.

ההסכם יחול על כ-5,300 עובדי החברה, ויהיה בתוקף עד סוף 2025. הוא שומר על כל הזכויות של העובדים, וכולל מענק חתימה, תוספות שכר ותנאי פרישה משופרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההסכם מעניק לעובדים רשת ביטחון לפרישה מוקדמת עד סוף 2026, תוך צמצום במכסות הפרישה של העובדים.

לפי ההסכם, בזק תעניק לעובדים מענק חתימה בסכום כולל של 40 מיליון שקל. את המענק, שיינתן ב-1.4.2021, יקבלו עובדים עם ותק של לפחות שנה בחברה ועובדים שעתיים עם ותק של לפחות 5 שנים.

הליווי המשפטי להסכם ניתן על ידי עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות, היועץ המשפטי של בזק עו"ד אמיר נחליאלי, ועו"ד אלעד מורג מטעם ארגון העובדים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר: "ההסכם בבזק הוא דוגמה למערכת יחסי עבודה בחברה שהייתה ממשלתית והופרטה אך התחזקה עם השנים, ויחסי העבודה בה רק הלכו והשתפרו. ההסכם שנחתם היום מבטיח רשת ביטחון לעובדי בזק עד שנת 2026, וכולל הישגים רבים. בתקופה מאתגרת זו, של משבר בריאותי וכלכלי מהחמורים שידענו, חשוב שאלפי העובדים בבזק יידעו שיש להם אופק ורשת ביטחון לשנים הקרובות. אני רוצה להודות לאריאל יעקבי ולוועד עובדי בזק על תרומתם להשגת ההסכם. תודה מיוחדת ליו"ר הוועד שלמה כפיר על שנים רבות של עשייה ופעילות מבורכת למען העובדים".

סמנכ"ל משאבי אנוש בבזק, אהוד מזומן, הוסיף: "בזק רואה בעובדיה את היתרון שלה בשוק התחרותי, וממשיכה לדאוג לביטחון התעסוקתי וה- Well-beingשלהם באופן שמאפשר לחברה עתיד תעסוקתי הוגן ומתגמל. אנו רואים חשיבות רבה בחתימה על ההסכם, בייחוד בעת הזו. ההסכם נחתם במקביל להתנעת פרויקט הסיבים של בזק, שהינו חוצה חברה ונוגע בכלל העובדים. אני מאמין שפרויקט הסיבים ביחד עם החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש ייצרו בקרב העובדים את האתגר הבא, תחושה של ודאות וביטחון תעסוקתי יחד עם תחושת סיפוק רבה של עשייה בחזית טכנולוגיית התקשורת העולמית".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, ציין: "ההסכם הקיבוצי משקף את התמורות שעברה בזק, כחברה איתנה מהמובילות בשוק התקשורת הישראלי. ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי, לצד שמירת ושיפור תנאי השכר. אני מברך את הנהלת בזק ואת ועד העובדים והעומד בראשו, חברי שלמה כפיר, על הסכם קיבוצי משמעותי בתקופה של חוסר ודאות בעיצומו של נגיף הקורונה".

יו"ר ועד עובדי בזק שלמה כפיר, אמר: "בתקופה של משבר כלכלי חסר תקדים, אנו שמחים שהצלחנו לשמור על הביטחון התעסוקתי והתנאים של כלל עובדי בזק. ההסכם יוצר ודאות ואופק לעובדים לשנים הבאות, עם כניסת החברה לסיבים האופטיים ומנועי צמיחה חדשים בסלולר ובאינטרנט. אנו בטוחים שבזק תמשיך להיות חברת התקשורת המובילה בישראל".

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
Back to top button