פוליטי / מדיני

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק לניהול בחירות בזמן קורונה

ועדת החוקה אישרה היום (ראשון) לקריאה ראשונה הוראת שעה לניהול בחירות בזמן קורונה. לפיכך, לראשונה יוצבו קלפיות מיוחדות בבתי אבות ובבתי דיור מוגן בהם יותר מ-30 דיירים. מתחת למספר דיירים זה פתיחת הקלפי תהיה לשיקול יו"ר ועדת הבחירות בהסכמת סגניו. תתווסף הוראה האוסרת הזזה של קלפיות בתוך בתי אבות ביניהם וכך גם לגבי קלפיות למבודדי קורונה.
במקרה שיוטל סגר לפי חוק הקורונה הגדול, ניתן יהיה לצאת ממקום המגורים לצורך ההצבעה לבחירות לכנסת ולרשות מקומית. בדומה, בוחרים באזור מוגבל יוכלו להגיע לקלפי שבתוך האזור.

עוד הוצע כי ייוחדו קלפיות ייעודיות לבוחרים אשר נדרשים לחובת בידוד, וקלפיות נפרדות לחולים. בוחר שחייב בבידוד יוכל לצאת ממקום הבידוד לצורך ההצבעה בלבד, וזאת על פי תנאים שייקבעו על ידי יו"ר הוועדה המרכזית בהתייעצות עם סגניו ועם שר הבריאות לרבות לעניין אופן ההגעה של המבודדים והחולים לקלפי. בכל עירייה או מועצה מקומית או אזורית שרשומים בה בעלי זכות בחירה תמוקם לפחות קלפי אחת לחולים וקלפי אחת לחייבים בבידוד שאינם חולים. לגבי כלל הקלפיות, יו"ר ועדת הבחירות, בהתייעצות עם סגניו ומנכ"ל משרד הבריאות, יקבע את ההוראות שיחולו על כלל הקלפיות ועל הבוחרים שיבואו להצביע כגון הגבלות התקהלות, תפוסה מירבית, שמירה על היגיינה, תשאול בכניסה ועוד.

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "חוקקנו הצעת חוק טובה ומאוזנת בצוק העיתים של משבר הקורונה, היא לא מושלמת ונצטרך לשפרה בקריאות השנייה והשלישית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה המרכזית וסגניו יוכלו להורות על הצבעה במעטפות כפולות במקרה של זיהום קלפי בנגיף הקורונה. ועדת הקלפי תציין לצד שמו של הבוחר את שעת הצבעתו לצורך חקירה אפידמיולוגית או חקירה פלילית של טוהר בחירות

גיל חבר ועדת הקלפי יעלה ל-17 וגיל מזכיר הקלפי ל-21, לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר נקבעו דיני עבודה מיוחדים לעובדי המפלגות וועדת הבחירות ביום הבחירות בלבד.

סיעה שלקחה הלוואות באחת משלוש הכנסות האחרונות- ההלוואות לא ינוכו מהמקדמה שהיא זכאית לה לשם מימון הוצאות הבחירות והחזר ההלוואות יידחה לחודש לאחר כינונה של הכנסת ה-24 ויימשך עד תום ארבע שנים וארבעה חודשים מכינוסה של הכנסת ה-24; סיעות שלא קיבלו הלוואה או שלא קיבלו את מלוא סכום ההלוואה יוכלו לקבל עד 80% מסכום ההלוואה שהיו זכאיות לקבל לפני אישורו של החוק. ניתן יהיה לפנות להלוואה חדשה בתוך 10 ימים מכניסת החוק לתוקף.

תמכו בהצעה: מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) והח"כים שלמה קרעי (הליכוד), איתן גינזבורג (כחול לבן), אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו)

התנגד: ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד תל"ם)

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button