חדשות הארץ

הנשיא ריבלין התחסן: החששות לגיטימיים, אך יש לזכור שהחיסון עבר בדיקה קפדנית

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע הבוקר (ראשון) למרכז הרפואי הדסה עין כרם, והתחסן נגד נגיף הקורונה. הנשיא הגיע אל בית החולים לעודד את מבצע החיסונים של הצוותים הרפואיים ולהצדיע להם על עבודתם האצילית לאורך תקופת ההתמודדות עם הקורונה בכל רחבי הארץ. את הנשיא חיסנה האחות חוה גרדנר והנשיא הודה לה ולכל צוותי האחים והאחיות ברחבי המדינה על פועלם ומסירותם.

בדבריו במעמד החיסון אמר הנשיא: "אני בא לפגוש אתכם היום בעין הסערה. בחזית, באחד המקומות שהפכו, בחודשים האחרונים, לשדה הקרב במערכה נגד הקורונה. זה כבר חודשים ארוכים שהעולם כולו, ואנו, כאן בישראל, מצויים במשבר קשה ומתמשך. נוסף על החיים היקרים שאיבדנו במגיפה המשתוללת, למעלה מ-3,000 נפשות, הנחיות הריחוק החברתי הובילו לפגיעה כלכלית קשה, ולשיבוש מרקם החיים שלנו."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

עוד אמר הנשיא ריבלין: ״בתוך הימים הלא קלים הללו, נשאנו עיניים אל החוקרים והמדענים, ששקדו על פיתוח חיסון לנגיף, והנה, סוף סוף, יש חיסון! אני יודע שיש לא מעטים, בקרב הציבור הישראלי, שמתעוררים בהם חששות וספקות גם למול החיסונים המיוחלים. אלה חששות לגיטימיים, אבל חשוב לזכור שמנות החיסון שמגיעות לישראל עברו תהליך בדיקה קפדני, עמדו במבחנים מחמירים, וקיבלו לבסוף אישור – הן ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, והן ממשרד הבריאות הישראלי. אלה גופים רציניים, שערך חיי האדם, המהימנות והדיוק, הם נר לרגליהם. אפשר לסמוך עליהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה הדגיש: "אם יש משהו שהתחדד מעל לכל ספק, בתקופת המגיפה הזו, זו התלות שלנו זה בזה. למול הנגיף המסוכן, העובר מאדם לחברו, נדרשנו להגיב ביחד, כל בנות ובני החברה הישראלית, ולהירתם למאמץ הלאומי לבלימת התפשטותו. הוויתורים האישיים שנדרשנו אליהם לא היו רק למעננו, אלא גם למען השמירה על בריאותם של הסובבים אותנו, ובייחוד אלה המשתייכים לקבוצות סיכון. למען הסבים והסבתות, למען קרובת המשפחה הנמצאת בהריון, ולמען השכן שסובל ממחלות רקע. החברה הישראלית שילמה מחיר כלכלי וחברתי כבד, כן, אבל עשינו זאת מכיוון שבחרנו בחיים. בחרנו בערבות ההדדית. בחרנו ב"יחד".״

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא ריבלין המשיך ואמר: ״אני רוצה לפנות מכאן לכל אזרחי ואזרחיות ישראל. כולנו באותה הסירה. וכשתצאו להתחסן, אתם תדאגו לא רק לבריאות שלכם, אלא גם לבריאותם של הסובבים אתכם, ואף תסייעו להשבת החיים של כולנו למסלולם התקין. תסייעו להנעת גלגלי המשק, ולהקלה בעומס האדיר שבו מצויים הצוותים הרפואיים היקרים שלנו, הגיבורות והגיבורים האמיתיים של המשבר החריף הזה. בבתי החולים, במעבדות, במתחמי הבדיקה, וכמובן – בקופות החולים ובקהילה."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא הודה לצוותים הרפואיים: ״זו ההזדמנות, פעם נוספת, כי נדמה שאי אפשר לומר את זה מספיק, להצדיע לכם, הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים ולומר לכם תודה על השעות, על המאמץ, על האכפתיות. החברה הישראלית חבה לכם חוב אדיר. האחריות שמוטלת עלינו, היום, היא להקשיב לכם, להעניק לכם את התנאים ההולמים, ולשמור עליכם – כפי שאתם שמרתם, ותוסיפו לשמור עלינו ועל בריאותנו."

לסיום קרא הנשיא: ״צאו להתחסן! ובינתיים הקפידו על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי. כי גם אם אפשר לראות את התקווה בקצה האופק, הקורונה עוד כאן, והיא מסוכנת כפי שהייתה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח