צבא וביטחון

הנשיא למצטייני המוסד: אומה שלמה חבה לכם את בטחונה

כמדי שנה בחנוכה, העניקו היום (רביעי) נשיא המדינה וראש המוסד יוסי כהן, תעודות למצטייני המוסד, בהם שמונה עובדים וארבע עובדות והדליקו יחד נר שביעי.
 
אחת התעודות הוענקה לעובדת באגף לקשרי חוץ, אשר הייתה חוליה מאוד משמעותית בשרשרת מערכת היחסים בין המוסד למדינות המפרץ. נאמר עליה כי היא יודעת להוביל מהלכים אסטרטגיים ולנהל ממשקים מורכבים ורגישים לטובת הוצאה לפועל של פרויקטים משמעותיים, כל זאת בנחישות וברגישות.
 
תעודת הצטיינות הוענקה גם לקצין איסוף, שתרומתו לביטחון מדינת ישראל נמשכת כבר קרוב לשלושים שנה. הקצין המצטיין השלים בשנה האחרונה סדרה של מבצעים פורצי דרך ומשמעותיים, אשר הביאו ליתרון יחסי למדינת ישראל.
 
מצטיינת נוספת היא לוחמת, אשר למדה את העולם הטכנולוגי-מבצעי, ועד מהרה הפכה לדמות מקצועית משמעותית ולמוקד ידע. בסבלנות ובשיטתיות ראויה להערכה, הובילה את התחום הטכנולוגי-מבצעי, עד כדי הגעה להישגים טכנולוגיים משמעותיים. בשנה האחרונה, הייתה שותפה מרכזית לבניית צוות ייעודי והיא מהווה מודל לחיקוי עבור הלוחמים הצעירים.
 
בפתח דבריו בטקס, אמר הנשיא כי ״המוסד הישראלי קנה לעצמו שם של ארגון ביון – מהטובים ביותר בעולם. מתוחכם, יצירתי, איכותי, נועז, מעבר לכל דמיון. אויבינו וגם ידידנו, יודעים שהביטוי "הזרוע הארוכה של מדינת ישראל'" איננו רק קלישאה. המוסד הוא היום ארגון מתוחכם. הוא נעזר באמצעים טכנולוגיים פורצי דרך, מהמתקדמים בעולם. יש בידיכם את מיטב אמצעי הלחימה והמודיעין. ועדיין, גם בעידן הנוכחי – המוסד היה ונשאר ארגון חשאי יחיד במינו, כזה שארגונים חשאיים אחרים נושאים אליו עיניים, לא בזכות האמצעים, לא בזכות הפיתוחים והטכנולוגיה, גם לא בזכות החדשנות. בזכותכם. בזכות המחויבות האינסופית שלכם להגן על עצמנו בעצמנו. בזכות החוזה המיוחד עליו אתם חתומים, מול מדינת ישראל ואזרחי ישראל. תרומתכם לעם היהודי, לביטחון מדינת ישראל ולקיומה לא תסולא בפז. בזכות החשיבה פורצת הדרך והביצועים יוצאי הדופן שלכם. אבל בעיקר בזכות הערכים שלכם, תחושת השליחות המחויבות והמסירות שלכם לביטחון מדינת ישראל."
 
״כמידי שנה, אנו מעניקים אות הוקרה לכם מצטיינות ומצטייני המוסד – המעולים שבמעולים," החמיא הנשיא למצטיינים החדשים, "המצוינים שבמצוינים של ארגון ביון מצוין. הבחירה בכם היא אות כבוד עבורנו, הבחירה בכם היא אות כבוד עבור מדינת ישראל. אומה שלמה חבה לכם את בטחונה, את שלוות נפשה, את חירותה ואת עוצמתה. בשמי, בשם כל אזרחי ישראל תודה לכם," אמר הנשיא שלמד לעומק את קורותיהם של המצטיינים והמצטיינות המגיעים ממגוון תחומי הפעילות והעשייה של המוסד."
 
הנשיא ברך את ראש המוסד הנכנס ואמר: "היום הוא יום חג למוסד ובמיוחד לכם המצטיינים שבמצטיינים. אך זהו גם יום חג לך, ראש המוסד הנכנס שעדיין איני יכול לכבדך בשמך המלא. שוחחנו אמש, ובירכתי אותך בשם אזרחי ישראל כולם על המינוי לראש המוסד הבא. אני יודע שהתברכנו בך, ובשכמוך. אתה מנהיג שצמח בשירות העם והארץ וכולנו סומכים עלייך שתדע להגן עלינו, כראש המוסד של כולנו, הפועל למען המדינה ואזרחיה. במעמד זה אני מבקש לומר תודה ולברך, גם את בני משפחתך, שבתמיכתם ארוכת השנים ובהקרבה הבלתי נתפסת שנדרשו לה- אפשרו את המינוי שלך למען כולנו.״ בדבריו לראש המוסד היוצא אמר: ״יוסי יקירי, איני נכון עוד להיפרד ממך. רק אומר תודה. תודה מקרב לך גם לך, על היכולת והביטחון, לסלול את הדרך להנהגה חדשה ומקצועית שהשכלת לחנוך, עבור העם והמדינה."
 
״אנחנו חיים במציאות מורכבת שמשתנה חדשות לבקרים. המוסד נמצא תמיד צעד אחד ולמזלנו פעמים רבות צעדים וקילומטרים רבים, לפני האויבים שלנו. אוזניכם כרויות ועיניכם פקוחות לראות את הסכנות והאיומים שצופנים לנו ההווה והעתיד. ועדיין – אסור לנו לזלזל באויב. עלינו, כמוכם, לשמור על קוד של צניעות, שתיקה וממלכתיות. לא לדבר. לעשות!״ אמר הנשיא בתום דבריו וביקש להודות למשפחות עובדי המוסד שהן חלק בלתי נפרד מהעשייה ואיחל חג חנוכה שמח.
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמם מרחוק ואמר: "אתם, הלוחמות והלוחמים של המוסד, אנשי ונשות המוסד, אתם המכבים החדשים. כמו חיילות וחיילי צה"ל וכמו נשות ואנשי שאר הגופים הביטחוניים שלנו. אתם המכבים שכן גם בדורנו קמים עלינו לכלותינו.
 
עוד הוסיף ראש הממשלה והודה להם על פועלם: "אתם המצטיינות והמצטיינים, יחד עם חבריכם, יום יום ושעה שעה עוסקים בסיכול מגוון רחב מאוד של איומים אחרים. כל אחד ואחת מכם תורם בדרכו או בדרכה לביצור כוחו של המוסד. המוסד הפך להיות גוף מאוד חשוב וחלקו בביטחון ישראל עולה בהתמדה. בכך שאתם מחזקים את המוסד, אתם תורמים לא רק לביצור כוחה של מדינת ישראל, אתם גם תורמים תרומה חשובה מאוד להרחבת מעגל השלום שלנו עם שכנינו וגם עם אלה שאינם שכנים מיידים שלנו. עוצמתה הגוברת של ישראל היא המפתח להרחבת מעגל השלום, והרחבנו את המעגל לארבע מדינות נוספות בארבעה חודשים ולכם יש חלק מרכזי בקיום הקשר החשאי והשוטף עם כל המדינות הללו, על כך אני מודה לכם מקרב לב."
 
ראש המוסד הנוכחי, יוסי כהן, אמר בטקס כי "כדי לעמוד באתגרים ולהעניק ביטחון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, בחודשים האחרונים התממשו פריצות דרך לשלום ולנורמליזציה אזורית. אני גאה לומר שלמוסד יש חלק משמעותי בהתפתחויות שהבשילו בזמן האחרון. הסכמי השלום והנורמליזציה שהושגו לאחרונה הם נדבך חשוב ביותר בביטחון הלאומי שלנו. כפי שהמוסד פועל לסיכול מזימות אויבי ישראל, כך הוא מחפש ללא לאות את ההזדמנויות לשלום ולשיתוף פעולה, וכאשר הוא מוצא אותן, הוא עובד ביסודיות ובהתמדה כדי להפוך אותן לנכס יציב וקיים."
 
ראש המוסד פנה בנאומו לעובדות והעובדים המצטיינים ואמר: "אתם, אלה שנבחרו להיות מצטייני הנשיא, אתם המעולים שבקרבנו. אתם מובילים את כולם, משמשים להם השראה ומראים להם את הדרך. גם ארגון מצוין, זקוק לאלה שמצטיינים עוד יותר, והערב אתם כאן, כדי שנוכל להביע את הערכתנו והוקרתנו. אני רוצה להודות לכם, מצטיינים יקרים, ולהודות גם למשפחותיכם."
 
בהמשך דבריו, פנה ראש המוסד גם לבני המשפחה ואמר: "תמיכתכם והזדהותכם חיונית. החוזק שלכם, הסבלנות, התמיכה, ההליכה יחד בדרך ארוכה – כל אלה ועוד מעניקים לנו, ומעניקים למצטיינים שלנו, את היכולת להתמקד, להתמיד ולתת את הנשמה למען המוסד ולמען מדינת ישראל."
 

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח