משפטי/פלילי

תושבת זרה מאוזבקיסטן חשודה בהתחזות לתושבת הצפון

המשטרה עצרה אמש (שלישי) בחולון תושבת זרה מאוזבקיסטן בחשד שהתחזתה במשך מספר שנים לתושבת הצפון.

יחידת ההונאה המחוזית בתל אביב פתחה לפני כחודש בחקירה, עם קבלת תלונה מתושבת נוף הגליל, בדבר חשד כי אישה הגרה במרכז הארץ משתמשת בזהות שלה, תוך ביצוע פעולות פיננסיות בכרטיסי חיוב על שמה ואף עובדת "עם תלוש" תחת שמה בסופרמרקט בחולון.

ראשיתה של החקירה, כאשר תושבת נוף הגליל בשנות ה- 40 לחייה בקשה לאחרונה לסדר את תשלומי הביטוח לאומי בתקופת הקורונה, אולם אז קבלה תשובה שהיא איננה זכאית להשלמת הכנסה מאחר והיא "מרוויחה משכורת גבוהה" מעבודתה הכפולה לכאורה – האחת בנצרת והשנייה בסופרמרקט בחולון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונה, במסגרתה הצליחו חוקרי היחידה לחשוף את זהותה האמיתית של המתחזה – תושבת אוזבקיסטן הנמצאת בארץ מזה מספר שנים תחת הזהות של תושבת הצפון ואף מחזיקה ברשותה כרטיסי חיוב אותם הנפיקה על שמה של תושבת הצפון לשם התנהלות כספית נוחה .

החשודה נעצרה לחקירה ובתום ההליך תוחזר אל ארץ המוצא.

במשטרה מדגישים את החשיבות של ערנות הציבור ומעקב אחר תנועות פיננסיות בחשבון הבנק ובנוסף מדגישים כי אין למסור לגורם זר פרטים חסויים המאפשרים גישה מקוונת אל חשבון הבנק ואל כרטיס האשראי, לרבות פניה חשודה המתבצעת טלפונית או באמצעות קישורית הנשלחת אל הטלפון הנייד והמייל. ככל שעולה חשד לפעולת הונאה שכזו, יש לברר מול הגורם הרשמי במוסד הפיננסי ובמקרה הצורך להגיש תלונה בהתאם.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button