פוליטי / מדיני

שר הביטחון גנץ: אני לא מתכוון להחליף את ניסנקורן

שר הביטחון בני גנץ פתח היום (רביעי) את יום הדיונים בכנס אלי הורביץ לחברה וכלכלה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

השר גנץ התייחס לנושא היעדר תקציב המדינה ואמר: "כדי לצאת מהמשבר חזקים יותר, היינו צריכים להציג את התוכניות שלנו כבר מזמן. הגיעה העת לעסוק בחיזוקה של הכלכלה- בראש ובראשונה בנושא הפיריון. צריך להציב יעד של הורדת מספר המובטלים למספר חד ספרתי או דו ספרתי נמוך עד סוף 2021. צריך לעשות פרויקטים של הכשרות ודיגיטציה, עבודה מהבית, וקידום של תשתיות. יש לנו גם הזדמנות לפתח שווקים חדשים. אנחנו צריכים לעסוק בלתת רשת ביטחון לאנשים ולענפים שזקוקים לכך. אפשר לשפר תשתיות בתחום התיירות, התחבורה והחינוך. יש לנו אפשרות לשנות את שוק העבודה ולהכשיר עשרות אלפים למקצועות עתירי פיריון. כל זה לא קורה."

השר גנץ המשיך: "הגיע הזמן להיפרד מהקופסאות. זה מאוד מאוחר להתחיל- אבל זה לא מאוחר מדי. והשאלה יחידה שישנה היא האם נעשה את המהלכים האלו עכשיו או אחרי הבחירות, והאם אנשים ישלמו את המחיר בפרנסה שלהם. צריך להימנע מבחירות ושתהיה ממשלה מתפקדת- עם תקציבים, עם תכנון, עם מינויים אני מקווה שראש הממשלה יתעשת אבל מוכן גם לבחירות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לשאלות בנושא אפשרות להעברת שר המשפטים מתפקידו ולמינוי המפכ"ל אמר גנץ: "אני לא מתכוון להחליף את ניסנקורן, הוא לא פועל מטעם עצמו אלא מטעמי ומטעם כל כחול לבן. אנחנו מחויבים לשמור על מוסדות הדמוקרטיה ולכן התשובה מבחינתי מאוד ברורה.
אני רוצה לברך על בחירתו של המפכ"ל, אני מקווה שיעבור את ועדת גולדברג ואז נוכל להצביע בעבורו. אני מבקש להגיד תודה לניצב מוטי כהן שנשא על גבו משא כבד מאוד- תחת פשיעה עולה ומשבר קורונה שהצריך משאבים רבים, כל זאת בהיעדר גיבוי פוליטי מספק."

ארכיון. צילום : אריאל חרמוני / משרד הביטחון
Back to top button