פוליטי / מדיני

נתניהו: "ארה"ב וישראל עובדות בשיתוף פעולה הדוק יותר מאי פעם"

ראש בממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) בלשכתו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "ארצות הברית וישראל עובדות בשיתוף פעולה הדוק יותר מאי פעם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים: "היועץ לביטחון לאומי אובריאן, רוברט, אני שמח לקבל שוב את פניך כאן בירושלים, יחד עם הצוות שלך. יש לכם כאן שגריר מצוין, ידידנו דיוויד פרידמן. אני מבקש להודות לך אישית על הידידות שלך למדינת ישראל, וכן על שיתוף הפעולה הנהדר שלך עם היועץ לביטחון לאומי שלנו, מאיר בן שבת. מאיר מצטנע, אך אני לא מתבייש לדבר על הדברים שהוא עשה איתך, משום שבעבודתכם המשותפת, שניכם הגעתם להישגים יוצאים מן הכלל לשתי המדינות שלנו.

מר בן שבת ראוי בהחלט לאות ההוקרה ממשרד ההגנה לשירות ציבורי יוצא מן הכלל, שעכשיו הענקת לו. זהו אות הכבוד הגבוה ביותר שמשרד ההגנה האמריקני יכול להעניק למי שאינו אזרח אמריקני. הוא בהחלט ראוי לזה וזה מאוד מרגש. תודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהובלת הנשיא טראמפ, ארצות הברית וישראל עובדות בשיתוף פעולה הדוק יותר מאי פעם. אנחנו משתפים פעולה כדי לסכל איומים משותפים, אנחנו משתפים פעולה בהבאת השלום. בשני התחומים הללו, התקדמנו בצורה משמעותית."

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "הסכמי אברהם הובילו לפריצות דרך היסטוריות לשלום עם ארבע מדינות ערביות: איחוד האמירויות, בחריין, סודאן ולאחרונה, גם מרוקו. זה הביא להתרגשות עצומה בישראל. ישראלים ניצבים כעת מול דילמה קשה לאן לנסוע, לדובאי או למרוקו, אבו דאבי או מרוקו. אני בטוח שנמצא לזה פתרון וניסע לשניהם."

נתניהו מדגיש כי "אף אחת מפריצות הדרך האלו לא היו מתאפשרות לולא השותפות, המעורבות הפעילה והנהגתו של הנשיא טראמפ וצוותו. אז שוב אני אומר: תודה לך הנשיא טראמפ."

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית השלום עם הפלסטינים ואמר כי "הממשל של הנשיא טראמפ הציע את התכנית המציאותית הראשונה לשלום ישראלי-פלסטיני. זאת התכנית הראשונה מסוגה שמתייחסת בכובד ראש לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל ומביאה אותם בחשבון. משום כך, אני חושב שבהמשך הדרך, היא תהיה התכנית היחידה שתיושם."

נתניהו הודה בנאומו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההכרה ברמת הגולן ועל יציאתה של ארה"ב מהסכם הגרעין שנחתם עם איראן, "הנשיא טראמפ הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, שקריטית לנו מבחינה אסטרטגית. שיתוף הפעולה ההדוק בינינו בנושאי ביטחון לאומי ניכר גם במאמצינו לבלום את התוקפנות האיראנית ואת המירוץ שלה לפצצה. במקום לפנק את העריצים בטהראן, הנשיא טראמפ אימץ מדיניות של מקסימום לחץ, מדיניות שמקבלת תמיכה נרחבת בכל המזרח התיכון.

ישראלים וערבים שיבחו את הנשיא טראמפ כאשר יצא מהסכם הגרעין הגרוע עם איראן, כשהחזיר ואף הגביר את הסנקציות הקשות על איראן וכשחיסל את הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני. כאשר ישראלים וערבים מסכימים על דברים רבים כל כך, הגיוני שהעולם ישים לכך לב. אחרי ככלות הכול, אנחנו חיים באזור הזה, ואנחנו יודעים עליו משהו.

כל עוד איראן תמשיך להכניע ולאיים על שכנותיה, כל עוד היא תמשיך לקרוא להשמדתה של ישראל, כל עוד היא תמשיך לממן ולחמש ארגוני טרור באזור וברחבי העולם וכל עוד היא תמשיך במירוץ שלה להשיג נשק גרעיני ואמצעי שיגור, אסור לנו לחזור למצב של עסקים כרגיל עם איראן. עלינו להתאחד כדי להיאבק באיום הזה על השלום העולמי.

אני אומר "שלום עולמי" משום שהיום הרפובליקה האסלאמית של איראן היא הבריון השכונתי. אם לא נעצור אותה, מחר יהיו לה טילים אינטר-קונטיננטליים בליסטיים עם ראשי נפץ גרעיניים שיכולים לפגוע באירופה ובאמריקה, והיא תהפוך לבריון עולמי שיסכן את כולם. את כל זה אנחנו חייבים ויכולים למנוע. כל ידידותיה של אמריקה באזור מסכימים על כך, ואני יודע שגם אתה רוברט, מסכים על זה גם."

"אני מברך אותך, חבר, שוב. ברוך שובך לירושלים". סיכם ראש הממשלה נתניהו.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
Back to top button