פוליטי / מדיני

עבר בקריאה ראשונה: הארכת איסור פיטורי אישה השוהה במקלט לנשים מוכות

אושר בקריאה ראשונה: הארכת תקופת הגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 62) (הגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות), התשפ"א-2020, של חברות הכנסת קארין אלהרר ותמר זנדברג. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תוחזר לוועדה לקידום מעמד האישה. מוצע כי איסור הפיטורים של עובדת שנעדרה מעבודתה בזמן שהייתה במקלט לנשים מוכות יחול לתקופה של שישה חודשים לאחר תום ימי היעדרותה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מוצע לקבוע כי איסור הפיטורים יחול על תקופה של שישה חודשים לאחר תום ימי ההיעדרות כאמור במקום תשעים ימים כפי הקבוע בחוק, ובכך לסייע לאישה שחזרה לעבודתה לאחר שהייה במקלט לנשים מוכות, דבר שיעודד את עצמאותה ולא יחייב אותה, במקרים רבים, לחזור ולחיות עם בן הזוג המכה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אלהרר אמרה: "הייתי מצפה שגם המדינה תכניס יד לכיס, בטח בתקופה של קורונה. המקום השמור לאותה אישה מונע הרבה פעמים להביא עובדת חלופית והיינו רוצים לקראת הקריאה השנייה והשלישית שהמדינה תשתתף בהוצאות שיש למעסיק. יש בזה צדק, בטח בתקופה כזו."

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "זו הצעת חוק מאוד פשוטה שמרפדת קצת יותר את ההגנה סביב הנשים שנאלצות לעזוב את ביתן, לפעמים תוך לילה, לקחת את ילדיהן וללכת למקלט לנשים מוכות. זו חוויה מטלטלת גם כך. בתקופת משבר הקורונה האלימות במשפחה עלתה וראינו עלייה בפניות למקלטים האלה."

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח