פוליטי / מדיני

יו"ר הסוכנות היהודית: בעם היהודי יש מנהיגות נשית בולטת ומרשימה

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה הבוקר (שלישי) דיון מיוחד לציון היום לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות בכנסת.

הדיון שביקש לסקור פרויקטים לקידום הנשים בתפוצות נפתח עם דבריה של יוזמת הדיון, שרת התפוצות, עומר ינקלביץ': "אני מברכת על הדיון החשוב והמשמעותי הזה. המשרד שלנו הבין ששינוי קהילתי מקומי מתחיל אצל האימא היהודייה, זאת הסיבה שהמשרד התחיל לייצר שיתוף פעולה עם פרויקט 'מומנטום' שמגיע לאלפי אימהות יהודיות ברחבי העולם ובתוכנית שנתית מעמיקים את הקשר לישראל במסע עוצמתי של 8 ימים."

עוד אמרה השרה ינקלביץ': " העוצמות וההתרגשות של הנשים הללו בחיבור לארץ הוא מדהים. נוצר קשר מדהים בין התפוצות לישראל והבוגרות של תוכנית זו ואחרות ממשיכות במשך שנים להעביר את הקשר עם ישראל לילדיהן. הנשים הללו הופכות גם למנהיגות בקהילות שלהן . 20 אלף נשים כבר השתתפו בתוכנית הזו מ-30 מדינות בשותפות עם 250 ארגונים יהודיים בעולם כאשר בקורונה הפעילות הפכה להיות וירטואלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג פנה לשרה ואמר לה: "אי אפשר לתייג נשים ולהדביק להן האשמות בזכות היותן נשים. יש לנו בסוכנות מנכ"לית, רוב של שליחות ורוב של נציגות. יש לנו מכינה לנערות שנקראת 'עלמה' לנערות עם סיבות חיים מיוחדות והיא מייצרת מנהיגות. בעם היהודי יש מנהיגות נשית בולטת ומרשימה".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ קרן ברק (ליכוד), אמרה: "גיוס נשים ואימהות הוא ההפך משרשרת ההדבקה, זאת שרשרת גיוס. פרויקט מומנטום פשוט מעורר השראה. נשים כמקור להעצמה זה דבר חשוב מאוד ואני שמחה שלקחתן נשים כמודל לחיזוק הקשר עם ישראל.

אניטה פרידמן, יושבת ראש ויצ"ו העולמית, בירכה: "אני מברכת אתכם על הנושא שבוער בעצמותינו כבר מאה שנה. התפקיד שלנו בתפוצות היא להעצים את החברות שלנו להנהיג".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התרגש מהדיון ואמר: "לי אישית הנושאים הללו של החיבור העם היהודי לתפוצות מאוד חשוב גם לאור עברי כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה. הפעילות הזאת בתפוצות של הארגונים השונים היא דרמטית בעייני. אנחנו צריכים לשאול איך מחברים את הדור הצעיר לעם ישראל? – החיבור הזה יכול להיות דרך המנהיגות הצעירות והציוניות. קל לקיים בזמן הקורונה פורומים מדהימים באמצעות הטכנולוגיה ואני מוכן לקחת בפורומים כאלו חלק. זה חשוב בעיקר בקהילות שאנחנו בקשר איתן כדי לייצר דור חדש של מנהיגות צעירות שיובילו את התנועה הציונית".

שרה מעלי סמנכ"לית מסע, אמרה: "חשוב לומר שלא סגרנו את הפרויקט אף פעם לאורך כל משבר הקורונה. החיבור של המשתתפים שלנו הראה שהם פי 3 יותר מחוברים לישראל מהעמיתים שלהם. בחלוקה בין נשים לגברים ב'מסע' רואים שיש הרבה יותר נשים בפער גדול. אישה צעירה שנמצאת בתוכנית שלנו רואה ש-70 אחוז מהגברים נמצאת בפסגה הניהולית בצפון אמריקה – יש תפיסת נחיתות וזה אופק לא פשוט כאשר גברים שמשתתפים בפרויקט שלנו מגדירים עצמם כמנהיגים יהודיים בעשרה אחוזים יותר מנשים. המשתתפות שלנו אומרות שמנהיגות זה שריר שאפשר לפתח וכל אחד יכול להיות מנהיג".

ח"כ ברק סיכמה את הדיון ואמרה: "הייתה פה נוכחות של נשים מעוררות השראה. אלו נשים יוזמות שחושבות מחוץ לקופסא וזה מאפשר פרויקטים מדהימים בתפוצות. קהילות שלמות מתגבשות דרך פרויקטים של נשים כאלו. אנחנו כאן חיילים שלכן למה שתצטרכו כדי לחזק את הקשר הזה לישראל והעצמת נשים בכלל ובתפוצות בפרט".

צילום; דני שם טוב/דוברות הכנסת

Back to top button