פוליטי / מדיני

הרצנו ללוי אבקסיס: המציאו משרד ועכשיו צריך למצוא לך תעסוקה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את העברת סמכויות הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול למשרד לקידום קהילתי. במסגרת כך, מוצע לתקן את חוק הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול ולקבוע שהרשות תפעל במשרד לחיזוק וקידום קהילתי, ולשנות את שם הרשות ל"רשות הלאומית לביטחון קהילתי". בנוסף, מוצע למחוק את תחום מניעת העבריינות מתפקידי הרשות. כמו כן, מוצע שהשר ימנה ועדה מייעצת לעניין המאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול.

כמו כן, אישרה המליאה בקריאה ראשונה הצעה המבקשת להעביר את הסמכויות ואת שטחי הפעולה הנוגעים למכינות הקדם צבאיות, משר החינוך וממשרד החינוך לשר ההתיישבות ולמשרד ההתיישבות.

ח"כ יוראי להב הרצנו אמר בדיון: "שרת המתנ"ס, מה שהממשלה מבקשת לעשות זה למסד פרקטיקה של שחיתות וסיאוב. הרי המשרד לקידום קהילות מדומיינות לא צריך אותו. כל ההקמה של המשרד הזה נועד לאפשר את העריקה של אורלי לוי אבקסיס ממחנה השינוי עם קולות של מצביעי מרצ, לתוך הממשלה. ואיך היא תעבור בלי לקבל משרד? אז המציאו משרד ועכשיו צריך למצוא לה תעסוקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה אורלי לוי אבקסיס הגיבה לח"כ להב הרצנו ואמרה: "חבר הכנסת הצעיר, אני לא יודעת אם בגיל, בניסיון או באינפנטיליות אבל בהחלט צעיר מאוד. מי שמדבר על המתנ"ס בזלזול כזה מעיד מאיפה הוא בא, פריבליג אחד. כשהייתי חברה בקואליציה ניהלתי מאבקים מול שר האוצר לפיד שלקח כסף מילדים עניים ומשפחות עניות בטענה שגם החרדים נהנים מיזה."

"ולגבי עריקות, ברור לכם שבממשלת מיעוט אני לא רק שרה בכירה אלא באחת מארבעת המשרדים הבכירים ביותר. אני אגיד לכם יותר מיזה, ניסו לקנות אותי מטעם יאיר לפיד וגנץ. הבוס שלך היה מוכן שאני אהיה שרת אוצר כדי שתהיה ממשלת מיעוט ואמרתי לו לא."

עוד הוסיפה לוי אבקסיס ומתחה ביקורת על מפלגתו: "יש עתיד, המפלגה המדומיינת הזו של הפריבילגים הלבנים והמנתוקים, כשבאתי לדבר עם יאיר לפיד על דיור ציבורי כשהוא היה שר אוצר, הוא אמר לי שזה לא מעניין אותו ולא נמצא בלקסיקון שלו. הוא בכלל לא ידע מה זה דיור ציבורי, מתוך זה אתה מזלזל במתנ"סים. כשאתם לקחתם אוכל מהפה של הילדים ואני התרעמתי על זה אתם אמרתם שלא תתנו לי להעביר חוקים וזה מה שעשיתם. כשעל ג'וני ווקר יורד המס אתה מבין מה מעניין את שר האוצר דאז. מנותקים הייתם ומנותקים נשארתם."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button