משפטי/פלילי

סערה סביב מינוי השופט עבאס עאסי לביהמ"ש המחוזי

הוועדה לבחירת שופטים הודיעה הערב (ראשון) על מינוי 61 שופטים חדשים. בין השופטים מונה השופט עבאס עאסי שגרר את התנגדותן של שרת התחבורה מירי רגב וחברת הכנסת אסנת מארק. יו"ר הקואליציה תקף הערב בטוויטר את שר המשפטים ניסנקורן שבירך על המינויים ואמר כי "כך לא מתנהלת ממשלת אחדות" והוסיף כי "כחול לבן דוהרים לבחירות."

זוהר ציין כי מינוי השופטים שנעשה באופן חד צדדי, הוא עוד פרק עצוב בגישה המתריסה והלא מכובדת של כחול לבן. "במקום לאחות את הקרעים ולפעול לביטול הבחירות, הם עושים בדיוק את ההפך. גם בתקשורת (שהכי לא אובייקטיבית נגדנו) יתקשו להלבין את מעשיהם." צייץ זוהר בטוויטר.

אבי ניסנקורן, שר המשפטים אמר בסיום ישיבת הוועדה לבחירת שופטים. "מינינו עד כה כמאה שופטות, שופטים ורשמים מצויינים. רעשי הרקע והניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לטובת עסקנות פוליטית לא צלחו ולא יצלחו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שר המשפטים עומד כחומה בצורה נגד הניסיון להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט! ‏במחטף דורסני, בלי פרוטוקול, בלי פיקוח, בפורום לא חוקי של שישה חברי ועדה, נדנו היום מאות מועמדים ומונו 61 שופטים בשעתיים! בערך 3 דקות למועמד ‏בסבב הקודם ערכנו דיון של 5 וחצי שעות כדי למנות פחות מ 20 שופטים!"

ח״כ עאידה תומא-סלימאן התייחסה למינוי השופט עבאס עאסי למחוזי ואמרה כי "פעם חסמה השרה לשעבר שקד את מינויו של עבאס עאסי לביהמ"ש המחוזי. גם כעת ניסו מרק ורגב למנוע את מינויו. שתיהן לא רוצות ערבים במערכת בתי המשפט. הן רוצות שופטים ציוניים וממושמעים שישמשו זרועו הארוכה של שלטון ביבי. ‏אבל הן נכשלו. מברוק לכבוד השופט עאסי, שישמש קול למוחלשים.ות באשר הם.ן".

צילום: אתר בתי המשפט

Back to top button