צבא וביטחון

נשיא המדינה סייר ביחידה הרב מימדית של צה"ל – "רפאים"

נשיא המדינה רובי ריבלין סייר היום (ראשון) ביחידה הרב מימדית של צה"ל הנקראית "רפאים" ביחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד מערך התמרון אלוף יעקב בנג'ו, מפקד אוגדה 99 תת-אלוף אבי רוזנפלד ומפקד היחידה אלוף-משנה ע'.

היחידה הרב-ממדית "רפאים" היא יחידה קרבית מובחרת הפועלת תחת אוגדה 99. היחידה הוקמה במהלך שנת 2019 ביוזמת הרמטכ"ל כחלק מהתכנית הרב-שנתית "תנופה" במטרה להיערך ללחימה בשדה הקרב העתידי, ולהוות מודל לשינויים עתידיים ביחידות התמרון של צה"ל. היחידה מוכוונת להילחם בכלל זירות הלחימה ובכל תוואי שטח בהתאם למאפייניו ולאתגריו המשתנים, תוך שהיא משמשת ככוח מתמרן רב-זרועי, בעל כושר לחימה גבוה לאיתור, חשיפה והשמדת אויב.

הנשיא פתח ואמר: "אתם הקטר של צה"ל – מעבדה לעתידנות, לחדשנות, לעוצמה. הסינרגיה בניכם היא שמעצבת את צה"ל כצבא החזק והעצמתי שאני גאה בו מאוד-מאד, צה"ל של כולנו. התכנית הרב שנתית "תנופה" מתממשת הלכה למעשה בשטח. על אף כל האתגרים והיחידה הרב-מימדית היא ההוכחה לכך. היחידה מהווה כח מוביל לתמרון אפקטיבי יותר"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף הנשיא כי ״התכנית הרב שנתית תנופה מתממשת הלכה למעשה בשטח, על אף כל האתגרים והיחידה הרב-מימדית היא ההוכחה לכך. היחידה מהווה כח מוביל לתמרון אפקטיבי יותר,״ אמר הנשיא והוסיף בדבריו אל הרמטכ״ל: "אני רוצה לברך אותך על החזון ולא פחות מכך על ההגשמה שלו. היחידה הרב מימדית היא יחידה חדשנית ומיוחדת במינה שאין לה מודל עולמי. בתנ"ך, הרפאים הם יצורים ענקיים. אתם, הלוחמים והמפקדים של יחידת רפאים – ענקיים. מיטב הלוחמים והמפקדים, האנשים והמשאבים שלנו. מרתק להיות כאן, לראות את החדשנות, הייחודיות, החשיבה מחוץ לקופסא, היצירתיות הבלתי נתפסת, העוצמה והסטנדרטים הגבוהים."

"צה"ל הוא צבא עם חזק ודרוך לכל מתרחש. למרות שבצד השני ישנו אויב המאיים על ביטחון ישראל וחורט על דגלו את השמדתנו, אנחנו ננצח. אני רוצה לברך את כלל הלוחמים, תומכי הלחימה, והטכנולוגים שעובדים כאן יומם ולילה. אתם מבצעים את עבודתכם באופן ראוי להערכה, תוך תחושת שליחות והבנת חשיבות העשייה. תודה לכם," חתם הנשיא את דבריו.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button