צרכנות

8 חסמים שמונעים מכם לנהל שיחה קולחת בשפה האנגלית

תמונה – Pixabay

זה מתחיל בתחושת הערכה שלאט לאט מתבררת כהערצה. עוד כמה רגעים והנה, כבר מדובר בקנאה לכל דבר. הדיבור שוטף, המילים מנותבות בדיוק ליעדן והשיחה הופכת קולחת ועניינית. רק חבל שלכם, אין כל חלק בה. כמה פעמים שאלתם את עצמכם באיזה שלב של החיים זנחתם את לימודי האנגלית, מבלי לחשוב שבעתיד תזדקקו להם כל כך? 

הבשורות הטובות הן שכמו כל דבר בחיים, מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. אבל כדי לעשות את הצעד הראשון ולהירשם ללימודי אנגלית, צריך להתגבר על לא מעט חסמים, מקצתם אמיתיים אבל רובם בדויים מהדמיון ועשויים מהחומר ממנו נוצרים מיתוסים על-זמניים. המטרה נמצאת קרובה מתמיד ועידן הסמארטפון לא הולך לעשות לכם את החיים קלים יותר. אז לא הגיע הזמן לעשות סדר ולהפיג את החששות?

מהם החסמים המובילים לניהול שיחה שוטפת באנגלית?

קשה ללמוד אנגלית בגיל בוגר

האמת שבמינון הנכון של התלהבות ורצון, ניתן ללמוד כל שפה בכל גיל, מה גם שאצל רוב האנשים הבסיס כבר קיים ואפילו אוצר מילים נשלף מהארסנל. מקורו של החסם הזה טמון ביכולת לחזור לספסל הלימודים בגיל בוגר, וברגע שמתגברים עליו, הוא נעלם כלא היה. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנגלית לומדים רק באמצעות דיבור שימושי

להכריח את עצמכם ללמוד אנגלית זו שיטה שלא תמיד עובדת, בעיקר אם הסביבה שלכם עדיין דוברת עברית. אבל הבעיה הכי גדולה של השיטה הזאת היא שהיא אורכת המון זמן. בזמן הזה ניתן ללמוד מיומנויות כמו הרחבת אוצר המילים, דקדוק, קריאה, כתיבה ומבנה תחבירי. 

אפשר ללמוד אנגלית באינטרנט באופן עצמאי

הרשת אמנם מוצפת בקורסים מזורזים ללמידה עצמית, אבל אם זה היה כל כך פשוט, כבר הייתם הולכים על זה מזמן. למרות ההבטחות להצלחה מטאורית, מומלץ לקחת אותן בערבון מוגבל. הסיבה לכך היא שאנגלית לומדים ממורים מנוסים ומיומנים והתרגול, אינו נגמר לעולם.

ההגייה איננה חשובה

זאת אולי התפישה השגויה ביותר. עם כל הכבוד לאוצר המילים ולדקדוק הנכון, גם אם קראתם את המילה בקלות, איש לא יבין אתכם אם לא הגיתם אותה בצורה הנכונה. להגייה יש חשיבות גבוהה בעיקר על רקע פערי המבטא של הדוברים ובדיאלקט של שפת האם המדוברת. 

המבטא העברי ותיק ושתלטן

לא משנה כמה שיעורי אנגלית תיקחו, סביר להניח שהמבטא העברי שלכם לא יימחק לעולם. מבטא הוא זהות שפתית קשיחה ואחידה אבל בוודאי שהוא לא מהווה חסם, כל עוד הקפדתם על הגייה נכונה של המילים באנגלית. 

אפשר ללמוד את המילים השימושיות בלבד

כפי שנאמר קודם, לרוב הישראלים יש את הבסיס ללימוד אנגלית. במקרים רבים הוא אולי מספיק כדי להעביר את המסר שרציתם, אבל אם ברצונכם להרגיש ביטחון בשפה, מומלץ להרחיב את גבולותיה. אנגלית,איננה שפה דלה ומספר המילים והביטויים שהיא מאפשרת הוא הגבוה בעולם. לא תנצלו את זה?

כללי הדקדוק קשים ללמידה

גם אם לעתים זה נראה מורכב מדי, אין ממש חובה לשנן את כללי הדקדוק כדי ללמוד לנהל שיחה קולחת באנגלית. העובדה היא שבתי ספר רבים בארה"ב החליטו למתן את לימודי הדקדוק לטובת למידת הטרמינולוגיה והרצף הנכון של השפה האנגלית, באופן שישקף את המציאות העכשווית. 

לימודי אנגלית זה עסק לעשירים בעלי זמן פנוי

אין חסם גדול מזה. לדברי מנכ"לית ברליץ בישראל, מירי ישמעאל ששון, אין דרך אחת טובה ללימוד אנגלית שכן לכל אחד יש צרכים שונים, מטרות, שיטת לימוד מועדפת, זמינות שונה, וכמובן רמה. "אנו דואגים להתאים לכל תלמיד את תכנית הלימוד הטובה ביותר בשבילו בהתאם לפרמטרים הללו. נושא ההתאמה האישית חשוב מאד שכן כך הוא מצליח למקסם את יכולות התלמיד ויכולות הגעתו ליעד ולרמה שביקש".

Back to top button