חדשות הארץ

20 בני אדם נעצרו סמוך למעון רה"מ בירושלים: "החל המצור על בלפור"

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים וברחבי הארץ. זה השבוע ה- 24 ברציפות שבו מתקיימות המחאות. מוקדם יותר היום מפגינים מחו בצמתים וגשרים ברחבי הארץ. בשבועות האחרונים חלה ירידה במספר המפגינים במחאות השונות, אך הערב ניכרת עלייה במספר המוחים.

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

המשטרה חסמה לתנועה לקראת המחאה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור את הרחובות הסמוכים: בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

המשטרה פינתה אמש פסל ברונזה ענק שהוצב בכיכר פריז, פרי יצירתו של האמן איתי זלאיט, שכונה "גיבור ישראל". האמן טען כי יצר אותו "כמחווה למפגינים, שהם גיבורי ישראל בעת הזו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "משטרה ועירייה בשירות נאשם בפלילים פינו בבהלה ובכוח בליל שבת מיצג מחאה. דוגמה נוספת לעליבות המשטר ולפחד של הנאשם מבלפור מהמחאה שמובילה לסיום שלטונו. קשה שלא לתהות, אם הנאשם כל כך לחוץ מפסל בכיכר הדמוקרטיה, איך הוא מנהל את המדינה? ביבי, אנחנו נחושים. הערב נתייצב כולנו בבלפור להציל את המדינה מהשחיתות והטירוף שלך. גם אלפי שוטרים לא יעצרו אותנו".

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

מתנועת הדגלים השחורים נאמר: ״התמונות של האלימות המשטרתית הקשה בהפגנה ליד בית הנשיא מדגימות שוב את הפוליטיזציה שהעביר דורון ידיד את משטרת ירושלים. ישראל חייבת ממשלה חדשה ומפכ״ל חדש שיעיף את העשבים השוטים ממשטרת ישראל- והראשון שבהם הוא דורון ידיד״.

בתנועת "קומי ישראל" מסרו כי "בזמן שהמדינה נמצאת בעיצומה של קטסטרופה כלכלית, תעסוקתית וחברתית חסרת תקדים, נתניהו מונע העברת תקציב וגורר מדינה שלמה לבחירות מיותרות. הגיע הזמן להפסיק עם הפוליטיקה בתוך הפוליטיקה, ובחירות מיותרות על חשבון החיים עצמם. התשובה לא נמצאת במסדרונות הכנסת, אלא במאבק הנחוש שלנו ברחובות. רק המחאה תנצח".

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

מאות פעילו מחאה חסמו את הכניסות והיציאות למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור וקראו: "היום החל המצור על בלפור. לא ניתן לנאשם להמשיך להרוס את המדינה ולחמוק ממשפט. בשיאו של משבר בריאותי, כלכלי ופוליטי, ישראל משוועת לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים סחיט וכושל שטובתו האישית מעל טובת המדינה. ביבי, כל עוד תתבצר במעון ותחזיק אותנו בני ערובה- נהיה שם. נסגור עליך מכל כיוון. עד שתלך!".

המשטרה עצרה כ- 20 מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, זאת בחשד להפרת הסדר הציבורי והפרעה בצירי התנועה.

Back to top button