חדשות הארץמבזקים

פסל "גיבור ישראל" שהוצב בכיכר פריז פונה ע"י המשטרה

שוטרי תחנת משטרת ירושלים ביחד עם עובדי העירייה הגיעו הלילה (שבת) לכיכר פריז בעיר על מנת לפנות את הפסל "גיבור ישראל" של האמן איתי זליאט שהוצב מוקדם יותר במקום כאות הזדהות של האמן ותמיכה במפגינים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. זליאט הציב בעבר פסלים של נתניהו ושל מירי רגב בתל אביב.

צילום: פייסבוק איתי זלאיט – Itay Zalait‏
צילום: פייסבוק איתי זלאיט – Itay Zalait‏

הפסל העשוי ברונזה במשקל 6 טונות וגובהו כ-6 מטר נוצר על ידי האמן בהשראת תמונת המפגין, נמרוד גרוס, שצולם בחודש יולי האחרון על ידי עודד בלילטי מסוכנות הידיעות איי־פי, והופצה ברחבי העולם. בתמונה נראה גרוס כשהוא כורע על ברכיו ומחזיק בידו את דגל ישראל בשעה שזרם מים חזק שהותז ממכת"זית (רכב משטרתי לפיזור מפגינים באמצעות התזת מים) פוגע בו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עבדנו על הפסל הזה 15 איש במשך ארבעה חודשים", סיפר האמן איתי זליאט והוסיף, "הדבר הזה מברונזה בגלל שהוא מסמל משהו שהולך להחזיק עוד 50 שנה. זה רק ההתחלה שלו. שב-89 פינו את הפסל של הפסל האיטלקי די מודיקה, הורידו פסל של 3 טון בא מנוף של משטרת ניו יורק והרים אותו, 30 שנה אחרי זה הדבר הזה מייצר הדים בכל העולם ואנחנו בחבית חומר נפץ פי אלף ממה שהדבר הזה היה, זה בדיוק מה שהיה אמור לקרות. משטרה ומדינה שמפחדת מסמל, הם כל כך מפחדים שכל כך הרבה מפגינים יראו אותו".

צילום: פייסבוק איתי זלאיט – Itay Zalait‏
צילום: פייסבוק איתי זלאיט – Itay Zalait‏

האמן איתי זליאט אמר לאחר הפינוי של הפסל מכיכר פריז כי "באו לפה שוטרים, 50 שוטרים על בן אדם אחד, תפסו אותו ומשכו אותו וחיללו שבת בשביל שלא יראו את הפסל הזה מחר המפגינים ובדיוק בגלל זה צריכים להגיע מחר 100,000 איש. בשביל זה עשינו את זה. הפסל הזה יחזור לפה ויעמוד על אפם וחמתם. אנחנו הריבון. אנחנו האזרחים ואנחנו נחליט מהם הערכים שאנחנו רוצים שיסמלו אותנו. והערכים האלה של טוב ושל אהבה, ושל אחווה ולא של השחתה, ולא של הסתה, ולא של שחיתות. פשוט תגיעו לפה ואנחנו ננצח את הדבר הזה בסוף. המאבק עם הפסל רק התחיל".

בתנועת המחאה "אין מצב" אמרו בתגובה לפינוי הפסל כי "אין מצב שנשלים עם ביריונות שלטונית , נאבק בעד חופש המחאה וחופש הביטוי בכל דרך אפשרית. אין מצב שנאשם בפלילים יהיה ראש ממשלה והממשלה הנוכחית חייבת להתפזר".

עפרה ליבוביץ, ממובילי המחאה אמרה בזעם לאחר שהפסל פונה כי "ראש ממשלה שמפחד מפסל הוא כשלון".


צילום: פייסבוק מחאת היחידים – אין מצב

תגובה אחת

  1. צודקים שפינו את הפסל לכל אזרח הזוי יכול לשים פסל או כל אנדרטה אפה שהוא רוצה בימיוחד אלה שבאים לשים שנאה בנינו
    כל הכבוד למשטרה …….

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח