בריאות

חולה קורונה אושפז במצב קשה, טופל באמצעות תרופה ניסיונית – ומצבו השתפר

המרכז הרפואי ברזילי משתתף במחקר קליני ייחודי, ראשון מסוגו, בתרופה החדשנית "אלוסטרה" – תרופה תאית שפותחה בחברת הביוטכנולוגיה אנלייבקס תרפיוטיקס. התרופה מבוססת על טיפול תאי, והניסוי הנוכחי הוא שלב ב' של הניסוי – לאחר סיום מוצלח של ניסוי פאזה ראשונה בבית החולים הדסה עין כרם.

את הטיפול הניסיוני קיבל מטופל צעיר שאושפז במרכז הרפואי ברזילי במצב קשה. הוא קיבל טיפול סטנדרטי שניתן לחולים קשים וחובר למכשיר הנשמה לא חודרני (High-Flow – ללא חיבור למכונת הנשמה). הצוות הרפואי בראשות ד"ר בוריס גולצמן, מנהל היחידה לקורונה, ד"ר מכרם נסאר, ופרופ' שלמה מעין, מנהל מערך הזיהומים בברזילי, החליטו לתת למטופל את התרופה הניסיונית, שמיועדת לחולים במצב קשה – בנוסף לטיפולים הסטנדרטיים. כעבור 8 ימים שוחרר המטופל ממכשיר ההנשמה High-Flow ונכון להיום מצבו מוגדר טוב.

תרופת “אלוסטרה” פותחה על בסיס מחקריו של פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה, והיא מתאימה לטיפול בחולי קורונה במצב קשה או אנוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, אמר: "המרכז הרפואי ברזילי הוא בית של חדשנות רפואית פורצת דרך, ואנו מקדמים שורה של ניסויים קליניים במגוון רחב של תחומים, ובכלל זה במחקר הקורונה. נמשיך להעניק למטופלים שלנו את הטיפולים המתקדמים והעדכניים שיש, ונמשיך לשתף פעולה עם גופי מחקר בארץ ובעולם".

פרופ' שלמה מעין, מנהל מערך הזיהומים בברזילי ומנהל המחקרים, הוסיף: "אנו מודעים לכך שיתכן ואנו עומדים בסיפה של מהפכה במאבק בעולמי למיגור מגפת הקורונה, הן עקב תוצאות מחקרי החיסון לקורונה והן עקב התפתחויות, כגון תרופה זו, במישור הטיפולי בחולים הקשים ביותר. מרכז רפואי ברזילי ימשיך בניסוי זה ובעוד שורת ניסויים חדשה לטיפולים מתקדמים שמיועדים למצבי מחלה שונים.המרכז משתתף גם בניסוי בחיסון הישראלי לקורונה שיתחיל בעוד פחות מחודש".

בית החולים ברזילי. צילום: איילת קדר
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח