פוליטי / מדיני

רה"מ בקבלת פנים לעולים מאתיופיה: זו המהות של הסיפור היהודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (חמישי) בטקס קבלת פנים לקבוצת העולים הראשונה מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל", בנמל התעופה בן גוריון. 316 העולים שהגיעו היום הם הראשונים שבאו ארצה מתוך כ-2,000 עולים העתידים להגיע לארץ עד סוף חודש ינואר 2021, כחלק מהחלטת הממשלה שהביא רה"מ נתניהו בחודש אוקטובר האחרון.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס קבלת הפנים לעולים: "אני לא זוכר שהתרגשתי כך כבר הרבה שנים, ממראה ציוני כל כך מזוקק, שמבטא את כל המשמעות שלנו. רעייתי שרה ואני עמדנו שם עם דמעות בעיניים במעמד קבלת הפנים, כשרואים את העולים, אחינו יהודי אתיופיה יורדים מהמטוס עם סלים – כמו שאנחנו זוכרים, כמו שאני זוכר מילדותי – יורדים, נוגעים בקרקע, ארץ ישראל. האמא מנשקת את האדמה ונושאת תינוקת שקוראים לה ירושלים, ועוד תינוקת שקוראים לה אסתר. אסתר וירושלים, באות לירושלים – זו המהות של הסיפור היהודי, זו המהות של הסיפור הציוני."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה בירך: "לכן, אנחנו, אחינו ואחיותינו היקרים, עולי אתיופיה, אנחנו כל כך נרגשים לקבל אתכם כאן, ברוכים הבאים לארץ ישראל, ברוכים הבאים למדינת ישראל. אתם הגעתם בטיסה ישירה מגונדר – הורים וילדים. ראיתי תמונות שלכם מחזיקים תמונות של קרובים שלכם כאן בארץ, שאתם מייחלים לראותם, והם מייחלים לראותכם – ועכשיו בא האיחוד המשפחתי הנפלא הזה. אתם המתנתם זמן רב להתגשמות החלום, והיום הוא מתגשם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "במגעים שאני מקיים, יחד עם המטה לביטחון לאומי, עם ממשלת סודאן, מגעים לנורמליזציה ושלום, אני ביקשתי לאפשר לבני המשפחות להגיע לאתרים בסודאן, ששם נספו יקיריהם. אנחנו מתקדמים במהלכים הללו. במקביל, שלחתי את סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן לאפריקה, גם לקדם את הנושאים האלה, ונושאים אחרים, וגם לקדם את החזרתו של אברה מנגיסטו יקירנו. אנחנו לא נרפה עד שנחזיר את אברה ואת כל השבויים והנעדרים שלנו הביתה".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח