חדשות חוץ

אשכנזי: החלטת צ׳כיה לפתוח משרד דיפלומטי בירושלים היא מסר ברור לעולם

בהמשך להחלטת צ'כיה לפתוח משרד דיפלומטי בעיר ירושלים, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח הערב (רביעי) עם עמיתו הצ'כי, תומס פטריצ'ק והודה לו על החלטת ממשלת צ'כיה. במהלך השיחה הביע שר החוץ אשכנזי את הערכתו לידידות האמת ולתמיכה האיתנה שישראל זוכה לה מממשלת צ'כיה וכן על המחויבות המשותפת בין העמים לחיזוק השותפות באמצעות שיתופי פעולה ביטחוניים, כלכליים, מסחריים, תיירותיים וטכנולוגיים וכן שיתופי פעולה במאבק העולמי בנגיף הקורונה.

החלטה זו של ממשלת צ'כיה מצטרפת לגל המדינות שהודיעו ב-3 חודשים האחרונים על פתיחת שגרירויות בירושלים (קוסבו, סרביה, רפובליקה דומיניקנית ומלאווי).

שר החוץ אשכנזי אמר כי "מדובר בצעד חשוב המעיד על הידידות בין העמים ועל ההכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל והעם היהודי. ירושלים תישאר בירתנו לנצח. כולי תקווה כי נחנוך במהרה את הנציגות הצ'כית בירושלים ונראה את דגלי המדינות מתנוססים מעל משרדי הנציגויות בבירות שתי המדינות, כאות לידידות האמיצה ולשותפות האסטרטגית בין המדינות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך היום העביר שגריר צ'כיה בישראל, מרטין סטרופניצקי, לראש המערך המדיני אסטרטגי במשרד החוץ, אלון בר, איגרת ובה הודעה רשמית על פתיחת משרד דיפלומטי של צ'כיה בירושלים. לדברי השגריר מדובר בקיום הבטחה שנתן נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, לפני כשנתיים.

השר אשכנזי בירך את שגריר ישראל בפראג, דניאל מרון, על ההישג הדיפלומטי החשוב שהוא תוצאה של המאמץ הדיפלומטי של משרד החוץ והשגרירויות ברחבי העולם להכרה בירושלים כבירת ישראל.

ארכיון. צילום: אלעד מלכה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח