פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו: אנחנו צופים להתחיל בחיסונים בעתיד הקרוב מאוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני, שהגיע אתמול לביקור רשמי בישראל בראש משלחת גדולה של אנשי עסקים מבחריין.
 
בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה: "אלה ימים נפלאים. זה היום שבו אנו ממשים את השלום, בזכות ההחלטה האמיצה שקיבל המלך חמד. בזכות האנרגיה יוצאת הדופן והיוזמה של בחריינים וישראלים שרוצים מאוד לחבק זה את זה, להכיר זה את זה, ולעשות עסקים זה עם זה בתיירות, במסחר, בתעשייה. עליי לומר שיש לך כמה תחומים, ואתה מצליח בהם מאוד. חתמנו על מספר הסכמים, ויש עוד בקנה. אך חשובה מזה היא ההבנה שזה שלום אמיתי בין עמינו. שלום שיביא ליתרונות כלכליים שאי אפשר היה אפילו לדמיין רק לפני מספר חודשים, אך עתה הם קורמים עור וגידים. זה ירחיב את מעגל השלום לא רק לעמינו אלא לכל מדינות המזרח התיכון ואולי מעבר. אז ברוח השלום, השגשוג, שיתוף הפעולה והידידות, אני מברך אותך – ברוך הבא".
 
עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "הנשיא טראמפ וצוות השלום המוכשר שלו ראויים לקרדיט על שהביאו את הסכם השלום הזה. הייתי אומר שהוא פורח בהרבה דרכים, כולל בנושא נגיף הקורונהֿ – נדון גם בשיתוף פעולה בנושא הזה, משום שגם כאן, דברים זזים בקצב מהיר מאוד. כפי שאתה יודע, התחילו לחסן בבריטניה. אנחנו צופים להתחיל בחיסונים בעתיד הקרוב מאוד גם."
 
השייח' אלזיאני הודה לראש הממשלה: "תודה על קבלת הפנים החמה. אנחנו שמחים להיות פה בלשכתך ובמדינתך. חווינו הרבה רצון טוב מאז שהגענו. נפגשנו כבר עם משלחות ישראליות בבחריין לפני הגעתנו לכאן. כפי שאמרת בצדק, העולם כולו מביט בנו. הצעדים שאנו בונים היום, הם צעדים לנצח עבור הדורות הבאים. זה היה צעד אמיץ של הוד מעלתו ושלך ואנו מודים לך על כך. אנחנו מודים לממשל האמריקני, בהובלת הנשיא טראמפ, שקידם ואיפשר את זה. אנחנו חשים שאנחנו סוללים עתיד חדש עבור דורות העתיד ומשאירים להם עולם טוב יותר מזה שאנחנו ירשנו."
 
השייח' אלזיאני הדגיש: "השלום נחתם, התשתית הדיפלומטית הונחה. עלינו לקדם את זה, לעצב את השלום על ידי קיום אינטגרציה קבועה וישירה בין קהילות העסקים, ואנו מאמינים שזה יחלחל למטה, גם לכל האזרחים בבחריין ובישראל. אנחנו כנים בעניין הזה, אנחנו מחויבים לגמרי. קצב ההתקדמות מהיר למדי משום שעלינו לפצות על זמן רב שהלך לאיבוד ויש פה הזדמנות גדולה לקדם את זה אף יותר לא רק בנושאי עסקים, אלא גם בענייני תרבות, ספורט, חילופים, תיירות – וזה יקרה מהר מאוד".
 

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח