פוליטי / מדיני

גנץ: כחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת

שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, מסר לפני זמן קצר (שלישי) הצהרה לקראת ההצבעה הצפויה להתקיים מחר בדבר פיזור הכנסת: "נכנסתי לממשלה הזו בלב כבד אך בלב שלם, עשיתי זאת אחרי 3 מערכות בחירות ותחת עננת קורונה שמאיימת על בריאותנו ופרנסתנו. לכל ההוזים, אני שב ומבהיר: לא הייתה ממשלת 61 ללא נתניהו ואני החלטתי למנוע מכולנו מערכת בחירות יקרה ומכוערת בזמן משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. החלטתי לא לאפשר בתנאים האלה לנתניהו להחזיק לבדו בהגה השלטון."

צילום: אלעד מלכה

"לא היו לי אשליות בקשר לנתניהו", הבהיר גנץ, "הכרתי את הרקורד שלו כמפר הבטחות סדרתי. חשבתי שנתניהו יתעלה לצרכי השעה. זה לא קרה. נתניהו הבטיח אחדות. הבטיח. נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ושטיקים – התחייב. הבטיחו ניהול אחראי של של משבר הקורונה? הבטיח. נתניהו לא מקיים והציבור משלם. לא לי שיקר נתניהו, לכם הוא שיקר. לא אותי הוא הוליך שולל אלא את אזרחי ישראל כולם. כחול לבן לא באה לדאוג לעצמה, אנחנו פועלים באופן נחוש לשמור על מערכת המשפט והחוק, לוודא את קיומה של תקשורת חופשית, לדאוג לחופש ההפגנה ולפעול ככל שניתן לשמור על גחלת התרבות."

צילום: אלעד מלכה

גנץ התייחס להישגי "כחול לבן" ולמלחמתו האישית של נתניהו להיחלצות מהמשפט: "פעלנו ומנענו סיפוח חד צדדי ונמהר מה שאפשר נורמליזציה, מול הסתרה והסכמה לעסקאות נשק פעלתי במהירות ובנחישות לשמירת יתרונה האיכותי של מדינת ישראל. לשמירת הוא מוכן להקריב את מטה לחמם של קשישים ונכים ונאבקנו שכספי הסיוע יגיעו קודם כל למי שזקוק להם באמת. נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו תוך שהוא מציג כל מהלך כהישג שלו, כאילו לא מדובר במאמץ משולב של כל המשרדים. נתניהו מפר הבטחות סדרתי. הוא מצוי במסלול הישרדות אישי. הסרגל היחידי על פיו מתקבלות אצלו החלטות הוא הניסיון להילחץ מהמשפט הממתין לו מעבר לפינה", הדגיש גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח